Kan man nu stadig stoffet?

Hej folket.
Jeg er næsten færdig med min bachelor og har indtil videre holdt af mit studie. På det seneste er jeg dog begyndt at blive lidt nervøs, idet jeg får en følelse af at “glemme” stoffet fra de tidligere blokke. Jeg slår derfor mig selv i hovedet, fordi jeg føler man burde kunne det meste inden min kandidat.
Derfor ville jeg høre om man får resumeret det væsentligste stof igen, og om I andre har haft lidt samme følelse?

Et dårligt eksempel kunne være den dælens citrat-cyklus som altid forsvinder ud af hovedet inden den når at sætte sig fast igen.

Ved godt det kan virke fjollet, og det nok ik er så vigtigt stadig at kunne hele opbygningen af pharynx lige nu :wink:

På forhånd tak

Hejsa,

Jeg tror det er en meget almindelig følelse, den med at man smidder det hele ud af hovedet, det sekund man er færdig med eksamen. Jeg har den da i hvertfald hahah

Man skal ikke bruge kandidaten på at kunne det hele, så er der jo ingen pointe i at skulle læse 3 år mere. Man lærer til og bliver tæsket igennem alt det fra bacheloren 100 gange mere. Jeg tror det er det der er kunsten, for man husker det klart bedst, når man skal bruge det aktivt eller har set patienterne med det.

Så ingen stress, du har oceaner af tid til at lære det endnu

De bedste hilsner
BOV

1 Synes om