Kandidat på AU på 2,5 år?

Hejsa
Kan det lade sig gøre at slå 2 semestre sammen på kandidaten AU således at man færdiggøre kandidaten på 2,5 år? Eller evt. fordele kurser ud fra et semester på de andre semestre på kandidaten og dermed blive færdig et semester eller et år før? (altså tage kandidaten på 2 år eller 2,5 år)?
På forhånd mange tak:)

Ja det kan du godt. Jeg tror det “nemmeste” vil være at fordele 10. semester, der består af 3 fag af hver 10 ECTS, ud på 7. 8. 9. eller 11. semester. På den måde bliver arbejdsbyrden ikke helt uoverkommelig, som den nok ville blive for de fleste med 2 semestre oven i hinanden. Da 9. semester hovedsagligt består af obligatorisk klinik, vil det nok give bedst mening at placere specialet her. Der er en del obligatoriske elementer på både psykiatri og neuro, men det kan man nok komme udenom vha. holdbytte. Der er ikke meget obligatorisk undervisning på 7 og 8. semester, hvorfor det ville være oplagt at placere dem her.
Det er sikkert også muligt at gøre det på anden vis, men tror jeg ville gøre det på denne måde, hvis det var mig:)

1 Synes om

Kære Tuna

Tusinde tak for svar. Hvilket semester går du på lige nu, hvis det er okay, jeg spøger? Og er det muligt, jeg kan skrive privat til dig, jeg har nemlig et par andre spørgsmål? :slight_smile:

1 Synes om

Ja det er muligt. Tænker endda det kan gøres på 2 år hvis man vil. Jeg forventer i hvert fald selv at færdiggøre det på 2,5 år.
Det skal dog siges at det kan blive lidt presset med klinikophold op ad hinanden, og ingen fridage til eksamenslæsning, nogle af semestrene.

1 Synes om

Kære Stud-med

Jeg takker mange gange for dit svar. Hvordan har du tænkt dig at gøre det? Altså hvordan vil du sammensætte kurserne?