Kandidat på KU og optagelseprøve til kandidat

Hej alle sammen, jeg har et par spørgsmål vedrørende ansøgning om kandidat til KU. Håber nogen kan hjælpe mig med dem. Lige nu læser jeg på AU og er på 6.semester og jeg ønsker at fortsæt på kandidat på KU.

  • Hvordan er kandidat anderledes på KU end på AU?
  • Angående optagelsesprøven for kandidat på KU - Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad der matcher indholdet af KU med AU, da jeg har kigget på eksemplet på KU’s hjemmeside, men jeg tror ikke, jeg kan se, hvad der matcher med AU’s pensum.
  • Er det muligt at kombinere semestre på KU på kandidat?
  • Hvad er chancen for at komme ind på KU til kandidat (jeg er ikke den dygtigste studerende)?
  • Er der nogen der har prøvet optagelsesprøven til kandidat på KU og vil dele deres erfaringer og gode råd?

Hej, jeg skiftede i sommers fra AU til KU. Kan ikke rigtig udtale mig om hvordan kandidaten er anderledes, da jeg ikke satte mig ind i hvordan den er på AU.
Der er nogle noter på KU, skippernoterne som er gode at bruge til at læse op til prøven, da der f.eks kommer spørgsmål om ortopædkirurgi, reuma og lungemedicin som vi ikke har haft på AU under bacheloren.
Du kan godt kombinere semestre, altså du kan bare tage en eksamen hvis du har lyst til at tage den, f.eks tager mange 7.semester og 8.semester eksamen samtidig.
Det år jeg blev optaget var det cirka 20 procent af dem der søgte som kom ind. Andre år har der været plads til alle, hvor de så har aflyst prøven.

Tusind tak for din svar. Hvad er skippernoterne og hvor kan jeg finde dem? Da du toge bacheloren på AU, kan jeg spørg dig hvordan læste du til farmakologi og patologi? Brugte du slides eller bogen eller er der noget andet som du kan anbefale?

Du kan finde noterne inde i ku medicin facebookgruppen. :smiley:
Jeg læste i patologibogen, men ikke i farmabogen, og derudover brugte jeg bare tid på slides, og eksamensopgaver med min læsemakker.