Kandidat på SDU eller KU?

Hej:)

Jeg står i den situation at jeg er færdig på min bachelor på SDU til feb. Jeg bor i København og pendler dagligt. Min kæreste og familie bor i kbh.
Jeg overvejer derfor kraftigt at søge kandidat på KU.
Jeg har indtil videre været glad for at læse i Odense, men er en smule træt af den lange og dyre transport.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvad i synes der er godt ved de forskellige studieordninger?? På SDU undervises der efter moduler som skulle være forholdsvis overskuelige.

Hvordan foregår det egentlig på KU også mht til klinik??

Håber nogen kan hjælpe en forvirret studerende…

Maria

Hej Maria

Har netop læst dit indlæg.
Jeg har selv taget min bachelor i odense og lod mig overflytte til KU bagefter hvor jeg nu er på 8. sem.
Hvis du har lyst til at få et par gode råd eller bare høre lidt om mine erfaringer mht overflytning osv vil jeg gerne hjælpe. (Jeg ved at det kan være et meget svært valg at stå med.)
Det er jo lidt en længere snak så det er lidt svært at skrive det hele ned her inde, men du er meget velkommen til at ringe og få en sludder:-)

Mange venlige hilsner
Karoline 26777883

Med den nye studieordning der er på SDU kan springet være anderledes - men jeg ved at der er mange der er færdig sommer2009 der søger til københavn - så det kunne være interesant at gentage spørgsmålet når de er faldet på plads på KU.
Jeg har hørt at skift fra SDU -> KU betyder at sygdomme i bevægeapparatet bliver selvstudium, da KU har det på 6. sem og SDU på 7. sem.

Hej kollega
Du skal være indstillet på at tage eksamen i bevægeapparatets sygedomme, og OSVAL1
Hvis du bliver i Odense så kan du evt. søge om at komme i klinik på et af de sydsjællandiske sygehuse
Det er dit valg :slight_smile: mit råd: bliv i Odense !
Held og Lykke med projektet

Hej Jim,
Det du beskriver har fundet sted dengang SDU kørte den gamle studieordning. Men man skulle ikke tro, at det blev problematisk med OSVAL 1, idet man på SDU også skriver en bacheloropgave og især da en fuldendt bachelorgrad fra et af de tre universiteter (juridisk) anerkendes som ligeværdige.