Kandidat speciale Hjælp!

Hej Alle,

Jeg skal til næste semester skrive kandidat speciale, men er fuldstændig på bar bund!
Jeg aner ikke hvad det skal indeholde, hvordan man skal skrive det. Er der nogen herinde der kender til steder (udover studievejledningen) hvor man kan få noget vejledning?

Sådan havde jeg det også sidste år da jeg skulle skrive mit, start med at tænke over hvilke medicinske emner/specialer du har fundet interessant gennem studiet, eventuelt tage og skrive en mail til en god underviser du har haft og spørg om de har et projekt. Du kan finde listen over kliniske vejledere på dit universitets hjemmeside hvor der ofte står mailadresse. Bare spørg direkte det gjorde jeg.

De fleste vejledere som har været vejledere før vil guide dig i de første steps i processen, min vejleder sendte mig en skabelon med hvad de synes kunne være smarte emner i teorien, metode og diskussionsafsnittet og hvad de så forestillede sig kunne være resultaterne af de vi undersøgte. Sådan en 2-3 sider med brainstorming. Det var rigtig hjælpsomt til at få hul på skrivningen og hvad jeg skulle læse op på i emnet. Derudover tilbyder universitetsbibliotekerne kurser for videnskabelige søgninger.

Derudover kan du også søge på tidligere specialer så kan du prøve at læse nogle stykker og få en ide om opbygning. Dem kan du også finde på bibliotekerne.

Du kan også læse om krav på hvad universitets forventer.

Går du på ku? så kan jeg sende lidt links.

1 Synes om

Tusind tak for dit svar <3 ja jeg går på KU