Kandidaten som fjernstudie AU

Er der nogen, der har erfaring med at tage kandidaten på AU som fjernstudie?

Min familie bor i KBH, og jeg overvejer derfor at gøre dette - som jeg forstår det, er det meget svært at få en overflytningsplads.

Tak på forhånd

Det kan man sagtens, du får bare en sygeplejerske til at bære en laptop rundt med dig på teams når du skal i klinik.

1 Synes om

Det er altså ikke svært at få en overflytningsplads, men det kommer an på 2 ting, antal ansøgere til retskrav det år du søger sommer/vinter start, og om du klarer dig godt i optagelsesprøven. Kh. en overflytter fra AU til KU. Jeg kender mange det er lykkes for, så tag dog forsøget, prøv til sommer og hvis ikke så prøv igen til vinter.

Tak for svar. Jeg kan ikke finde noget om optagelsesprøven nogen steder på nettet - kan du sige lidt i hovedtræk om, hvad den går ud på?

Hvis du søger på kandidat medicin ku og går under fanen “uddannelser der opfylder adgangskravene” kan du se at de skriver der er en optagelsesprøve. Da jeg var til den for 4 år siden var det en multiple choice bestående af hvilke fag KU medicinstuderende har på 6 semester af bacheloren primært. Sådan 80% af 6.sem. lidt fra 5 og 4 sem. Primært var det i det fag som hed “diagnostiske” som jeg husker det. Men det er 4 år siden.