Hejsa,
Jeg vil gerne høre, om I kender nogen, der har skiftet kandidatuddannelsen fra Esbjerg til enten Odense eller KU?
Det tror jeg desværre ikke bare lige man kan. Man kan kun skifte kandidatuddannelse hvis der er ledige pladser eller hvis der er specielle forhold (Hvilket vidst er utroligt svært at få). Det er det man går ind til når man bliver optaget op Odense/Esbjerg
Er der en bestemt grund til at du vil skifte?
Hej Aida
Jeg bor normalt i København, men pendler nu mellem København og Odense. Da Esbjerg ligger endnu længere væk, overvejede jeg, om der var en mulighed for at skifte. Efter at have talt med studievejlederen for kandidatuddannelsen, fik jeg at vide, at et skift slet ikke er en mulighed. Jeg forstår, at det var mit eget valg at vælge Esbjerg, men for at være helt ærlig tænkte jeg slet ikke over, hvor stramme reglerne er for skift. De har udelukket muligheden for mig, og ud fra det, jeg har hørt, er de virkelig ligeglade med, hvilke grunde man måtte have for at ønske et skift.
Min primære grund til at ville skifte er, at jeg gerne vil være tættere på min familie. Jeg har det bedst psykisk, når jeg bor sammen med mine forældre, især fordi de ikke har andre end mig.