Kandidatskift fra Esbjerg til Odense

Hej, er det muligt skifte fra esbjerg til KU. Jeg har fået en kandidat plads i esbjerg, men vil helst gerne læse i Odense. Kan man skifte efter 1.semester, altså søge vinterstart og få merit for modulerne.

Jeg tror ikke du bare kan skifte nej. Tror kun du kan skifte hvis der er ledige pladser på kandidaten i Odense, hvilket der nok ikke kommer til at være

Så der er ikke plads til vinterstart?

Hvis du består første studieår, så kan du ikke foretage et skift, da bacheloren er ens for begge (altså kand. Odense og kand. Esbjerg). Jeg er selv kand. Esbjerg, og havde haft samme tanke om at ville søge ind “på ny” og bare forsætte på det semester, hvor jeg tidligere var, men blev informeret at studievejledningen at består man første studieår, så er det et no go at søge ind på bachelor/kand. Odense fra Esbjerg. Men man kan forsøge, efter endt bachelor, at søge ind på kandidaten i Odense, på lige fod med andre medicin bachelorer fra andre universiteter, men de sidste 2-3 år er der ingen der blevet optaget, grundet retskravet på 2 år fra SDU’s side. Vi har desværre ingen fortrinsret som kand. Esbjerg til kand. Odense til trods for den samme bachelor.

Vedr. studieoptag, så kan du kun søge 1 gang om året, da der aldrig er ledige pladser på medicin. Så hvis du virkelig gerne vil og kan søge ind på ny (f.eks. ikke har bestået alle eksamener), så er det via kvote 1 til sommer.