Nogen af jer der har erfaring med, hvorledes man kommer igang med en kontakt til en afdeling inden for det speciale man godt kunne tænke sig at skrive kandidatspeciale indenfor?
Nogle gode råd savnes mht. hele processen dvs hvordan man får kontakt, finder egnet emne/projekt, får gang i vejledning, godkendelse osv…
Håber I har lidt guldkorn.
Kandidat speciale? Tænker du på OSVAL 2 eller?
Kandidatspeciale svarer sikkert til KU’s OSVAL. Gætter jeg…
Smølfine jeg tror bare du skal tage tyren ved hornene, vade ind på din yndlingsafdeling og snakke med nogle af overlægerne. Alternativt kan du ringe/maile hvis du foretrækker det.
Hvis det er den mere sofistikerede approach du er ude efter kan du måske sætte dig ind i om nogle af lægerne bedriver noget spændende forskning og så forberede dig lidt.
Held og lykke.
Ja det gjorde jeg også - altså sendte simpelthen en mail til en afdeling med det speciale, der interesserede mig…og så fik jeg en aftale med den professor, der var interesseret i at vejlede. Han foreslog nogle emner og så valgte jeg bare…
Jeg var ikke super selektiv, den skulle bare overståes Men alle jeg kender (også dem der har haft særlig interesse for et emne) er bare gået/mailet/ringet til en afdeling og fået en aftale i stand.
Jeg ved ikke hvad det svarer til på de andre universiteter, før blev det kaldt fordytbelsesopgave på SDU, men går ud fra der eksiterer tilsvarende.
Tusind tak for rådene…jeg vil se om der er en spændende afdeling der har noget “guf”
Hej
Jeg skrev bare en mail til den udd. ansvarlige overlæge / professor på et par afdelinger. Der var svar med det samme, og begge meget glade for interessen i netop deres speciale.
Tror bare man skal klø på!
Anders
Jeg fik barn i sidste semester og fik derfor ikke taget forskningsmetodik-blokken. Er der nogen der har erfaring med at skrive deres fordybelsesopgave/kandidatspeciale uden at have denne blok - er det en stor ulempe? overvejer at udskyde specialet…
Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer på SDU, men da jeg skrev på KU skrev jeg bare opgaven som en artikel, og fik hjælp af min vejleder. Har ikke været til ret meget undervisning i forskning som sådan.