Kære Alle,
Er der nogen der ved hvordan man kan se karakterfordelingen af en given eksamen hvis man læser medicin på SDU?
Kære Alle,
Er der nogen der ved hvordan man kan se karakterfordelingen af en given eksamen hvis man læser medicin på SDU?
Tak for svar! Det er lidt en skam, det kan ellers hjælpe til at vurdere sværhedsgraden af et sæt eksempelvis. ![]()
Ja kan se at fx på KU ligger alle fordelinger fuldstændig offentligt tilgængeligt - altså ikke engang via selvbetjeningen
Hej Lillefod
De har gjort det besværligt men ikke umuligt.
Skal du se karakterfordelingen skal du gå ind på eksamen via SDU studenterselvbetjening → Vis resultater.
Når du så åbner den relevante eksamen kan du kopiere URL’en og hvor der står “studresdetaljer.jsp” skal du skrive “visStatistik.jsp” i stedet.
Som vist her:
Den her mulighed virker ikke længere - lidt irriterende..
Det har de lukket ned for af en mystisk årsag. Nu bliver man nødt til at bruge SDU analytics, som til gengæld ikke kræver login. De er dog meget langsomme til at opdatere siden. Fra at karaktererne er kommet ud til at de offentliggør gennemsnittet kan der godt gå en måned eller to…eller tre.
De opdaterer den kun i oktober og april - helt håbløst hvis man eksempelvis vil have data til at klage over et eksamenssæt som årgang
Hejsa. Man kan søge om aktindsigt i de enkelte eksamener, hvorefter man kan se karakterfordelingen. Jeg ved at de jurastuderende på SDU gør det hyppigt, og jeg har selv gjort det en gang med succes. Jeg kan ikke huske præcist hvordan man gør det, men mon ikke det foregår via SPOC.
Var du i korrespondance med nogen efter din henveldelse på SPOC - jeg kan nemlig ikke finde et sted der giver mening at søge aktindsigelse via ![]()
Jeg har selv lige prøvet at rode rundt inde i SPOC, og kan heller ikke finde noget relevant, så jeg tog nok fejl om det.
Jeg har derfor forhørt mig ved en jurastuderende, som siger at man skal henvende sig til de fagansvarlige for modulet (send en mail), og anmode om at få aktindsigt for den pågældende eksamen. Du plejer at kunne finde mailen i det første opslag i det pågældende modul, det der “velkommen til dit kursusrum på itslearning” opslag.
Jeg syntes det er tåbeligt at man ikke længere bare kan se karaktergennemsnit uden at skulle søge om det, men så må de jo bare spilde en masse tid på at bearbejde anmodninger om aktindsigt ![]()
.
TL;DR skriv til fagansvarlig.
Ah ok - det var dem jeg prøvede hos først, men de sendte mig videre til SDU analytics… håbløs hahaha