KBU arbejdstider!?

Har nogle erfaringer med arbejdstiderne når man er i KBU? Hører meget forskelligt rundt omkring. Synes jeg både har hørt om 70 timers arbejdsuge, 24-36 timers vagter, og andre steder om fredelige ophold med familievenlige arbejdstider…

Har nogle konkrete erfaringer med dette? Afhænger det af sygehuset/afdeling/speciale?

Hvad er muligheden for at påvirke ens vagtplan? Jeg skal i KBU til sommer (forhåbentlig hø-hø), og hvis jeg bliver sendt til “udkanten” af Danmark, vil jeg forestrække at arbejde igennem 3-4 dage og så tage hjem til familien i f.eks. 3-4 dage? Findes sådanne ordninger under KBU?

Jeg har ikke haft nogle vikariater under uddannelsen, så har desværre ringe erfaring med ansættelsesforholdene på de danske sygehuse… :wink:

Der er nogle arbejdstidsregler der skal overholdes - disse bestemmer længden af din vagt, men også hvor ofte du må have vagt.

Generelt er det offentlige i en situation hvor overarbejde ikke udbetales, så der næppe mange der har mere end 37,5time per uge set over et gennemsnit af en normperiode på 14-21 uger.

Denne uge har jeg dog selv arbejdet 73,5timer (eller i hvert fald været på arbejde - der er en forskel :slight_smile: ) hvis vi tager fra søndag(13/2) til her om 1t og 10min :slight_smile: Næste gang jeg skal arbejde er om 6 dage!!

Det er nok meget afdelingsspecifikt i hvilken grad du kan planlægge arbejdstilrettelæggelsen med vagtplanlægger, det er også meget forskelligt hvor lang tid i forvejen man ved at man skal have vagt! Det er ikke alle steder at man er lige gode til at følge retningslinjerne…