KBU - erfaringer fra kirurgisk afdeling?

Jeg står og skal til at vælge KBU forløb efter sommer.

Jeg går direkte efter det organkirurgiske speciale, så jeg ønsker at høre jeres erfaringer fra de forskellige sygehuse med kirurgi-forløb - hvor mange appendicitter og galder har i lavet selvstændigt, hvor mange skopier osv? Nogle der slet ikke er blevet oplært i skopi eller har opereret selvstændigt? Ønsker et forløb det sted, hvor jeg kan få mest erfaring. På forhånd tak for hjælpen :slight_smile:

Mvh.

Under KBU vil man normalt på en kirurgisk afdeling får funktioner som vagter i modtagelsen, dagarbejde på ambulatorium mhp. udførelse af elektiv journaler og muligvis lidt stuegange.
Har aldrig hørt om at KBU læger får lov til at skopere eller operere. Du kan dog være med til en operation hvor du skal assistere.
Det er mere reglen at introduktionsleger får de små operationer fx appendiciter, hernier og abcesser. Det hænder at man introduceres til skopier under supervision af en senior.
Du skal søge mod øvre Jylland fx Hjørring, men tror ikke du skal regne med at komme så meget til under KBU’en :cheer:
Held o lykke

Tak for svar. :slight_smile:

Jeg har dog flere venner og bekendte der selvstændig har lavet appendectomier og cholecystektomier under KBU’en (selvfølgelig superviseret, men som primær operatør). Men det lader ikke til at du har fået lov til så meget hvor du var så - hvor var det henne? :slight_smile:

Mvh.