Jeg syntes det var hårdt at tage væk fra KBH, familie og venner. Men det gode ved Esbjerg er at der er mange KBU forløb.
så der var mange at lege med når man havde fri. Intern med er en rigtig god afdeling, psyk halter noget.
Men med det nummer jeg fik var der ikke meget at vælge mellem :?
Jeg trak nummer 309 i sidste lotteri. Det rakte til en plads på med. afd. Aalborg og psykiatri i Brønderslev. Kan indtil videre kun sige positive ting om Aalborg sygehus. Godt læringsmiljø for KBU’ere. Bor selv i Jylland, men flere sjællændere pendler et par gange om ugen med fly og får det til at fungere.
Har på kurser også kun hørt positivt fra kolleger om Hjørring og Thisted. Bortset fra de åbenlyse geografiske ulemper.
Er også fedt at høre at provinshospitalerne har nogen positive ting som kunne overveje ulemperne ved at skulle pendle hver weekend.
Det er trods alt også vigtigere at få et ophold, hvor man har nogle gode undervisningsforhold, end at få et dårlig ophold tæt på. Og så er det jo kun et år!
Hvis der er nogle der er interesserede fik jeg nummer 365 (Ud af 385) og jeg fik Thisted intern medicin og almen praksis. Kunne desuden have valgt mellem flere forløb med Kirurgi og almen medicin i Nykøbing falster, Esbjerg, Aabenraa, Haderslev og Bornholm, samt intern medicin og almen medicin/psykiatri i Aabenraa, Holstebro, Esbjerg og Sønderborg.
Så kan i have en ide om hvad i kan forvente til næste omgang.