Kemi B supplering eller dispensation?

Hej,

Jeg VIL læse medicin, men har erkendt det ikke bliver på kvote 1. Jeg blev student i 2006 og gik direkte videre og påbegyndte at læse til civil-ingeniør på DTU. Jeg fik min bachelor som planlagt denne sommer og er nu påbegyndt min kandidat. Jeg kan, trods min studieaktivitet, ikke få lov og gange mit snit op ligesom de nye studenter - sådan er det nu en gang (selvom jeg stadig synes det er grotesk). Det foregående er ikke relevant for mit spørgsmål - blot lidt frustration der skal ud :slight_smile:
Da jeg er fra den gamle gymnasiereform har jeg kun kemi C. Som de fleste nok ved er det jo nødvendigt med kemi B for at søge ind pt. På den baggrund er mit spørgsmål:

  • Skal jeg søge kvote 2 med en dispensation for kemi B på baggrund af de kurser jeg har taget på DTU eller
  • Skal jeg finde et suppleringskursus for kemi B? I så fald leder jeg efter et 3-ugers turbokursus i januar, men eksisterer det ikke?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Frederik

Hej Frederik

Jeg vil sige at det absolut er muligt at komme ind på den baggrund. En af mine gode venner er kommet ind med et gennemsnit der mildest talt ikke var imponerende + en bachelor som kemiingeniør, så det skulle der være chancer for. Om du skal supplere eller ej, skal du spørge en studievejleder om. Det kan vi andre herude kun gisne om. Hvis du hiver fat i dem inde på kvuc.dk kan de forhåbentlig også hjælpe dig med at finde et turbokursus, det er sgu ret uoverskueligt, hvor og hvornår de ligger rundt omkring. Held og lykke i din søgen

Søren

Hej Søren,

Tak for din kommentar.

Ok - jeg har nok indset, at det bliver til et suppleringskursus (så er der da ikke noget at rafle om). Hvis nogen kender til et 3-ugers kursus i januar, hører jeg meget gerne om det.

Mvh. Frederik

Gå ind på gsdanmark.dk der er der en oversigt over alle suppleringskurser i Danmark.
Held og lykke med det 8)

Hej Tinnie,

Tak for hjælpen - det vil jeg kigge på!

Mvh. Frederik