Kiropraktor til Medicin / Kvote 2

Jeg er i skrivende stund ved at afslutte Matematik A supplering. Dernæst skal jeg tage Fysik B og Kemi B. Da mit gennemsnit fra gymnasiet var 9.2, skal jeg naturligvis søge kvote 2. Planen er, at tage UniTEST på SDU og AU, og forhåbenligt komme videre den vej.

Mit spørgsmål er: HVIS jeg ikke ligger blandt de bedste i UniTEST, ville jeg søge Klinisk Biomekanik (Kiropraktor) på SDU, som første år har mange af de samme fag som den medicinske bachelor. De har alle optaget i år på stand-by.

Det giver mig mulighed for at prøve igen i 2025. Det betyder også, at jeg har relevant studieerfaring til kvote 2 på AAU.

Lyder dette som en optimal løsning?

Tak på forhånd :smiley:

Optimalt ift., at du kommer i gang med studiet, og eventuelt får den erfaring, der gør forskellen for din ansøgning i 2025? Ja.

Optimalt ift., at du tager en plads på biomek fra en, som gerne ville have den for rent faktisk at læse til kiropraktor? Nej.

Der er mange, der gør det, og det er meget svært at stoppe, men det er ikke super god stil. Du kan i hvert fald risikere at skulle høre lidt for at være “skabsmediciner” :wink: