Jeg er studerende på 4. semester på AU. Det med at finde relevante studiejobs og have klinikophold, så CV’et ser pænt ud, kommer til at fylde lidt for meget i min hjerne. Jeg er klar over, at der stadig er lang tid, til jeg er færdig med kandidaten, men det beroliger mig ikke.
Af personlige årsager kunne jeg ikke deltage i det klinikophold, vi havde efter 2. semester. Og nu er det tid til at vælge valgfag på 5. semester.
Er man totalt fortabt, hvis man ikke tager på klinik i bacheloren? Jeg arbejder på et plejehjem, men jeg vil næppe kalde det studierelevant.
Jeg vil gerne på klinik næste semester. Jeg vil gerne prøve at opleve det, men jeg er også lidt skræmt over tanken om at “mangle denne erfaring”. Jeg har prøvet at skrive til et par afdelinger, men har ikke fået svar.
Har I nogle gode råd?
Er det vigtigt at have klinikophold i løbet af bacheloren?
Er arbejde i forskningsprojekter relevant?
Er SPV det værd, og vil det være svært i fremtiden at blive lægevikar, hvis man ikke har haft SPV?
Efter min mening er stress over et godt CV til en jobsøgning der ligger 5+ år ude i fremtiden ikke energien værd. Det er meget nemt at sige, men forståeligt ikke så nemt at lægge fra sig, når nu det fylder så meget for medicinstuderende og yngre læger for tiden. Der må simpelthen være sket noget inden du kommer ud i ræset om introstillinger mm. (siger jeg til mig selv i hvert fald)
I forhold til dine spørgsmål, så