København eller Odense? Er meget i tvivl! Hjælp?!

Hej studmed.

Jeg har netop oprettet en profil, fordi jeg virkelig er kommer i tvivl om følgende, og har brug for al den råd og hjælp jeg kan bruge:

Jeg har netop afsluttet gymnasiet med et gennemsnit, der har åbnet op for muligheden for at jeg frit kan vælge hvilket uni. jeg gerne vil læse på. Og sjovt nok, er dette netop mit problem! Jeg troede aldrig jeg ville kunne få det snit jeg fik, og har dermed altid tænkt at Odense nok var den by jeg kom til at bo/studere medicin i. Netop pga. adgangskvotienterne er lavere i SDU end KU, og fordi jeg har en søster der bor i Odense, så hun kan hjælpe med mig at falde til.

Jeg har altid haft i baghovedet at det da kunne være mega fedt at læse i KU, fordi jeg netop kommer fra en kedelig by i Jylland og så er jeg af anden etnisk herkomst (og vil dermed passe fint end). Det har altid været mit ønske at bo i København. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har altid ønsket det.

Så nu står jeg mellem to byer, og jeg har kun til den 5. juli til at sende min ansøgning afsted.

Grunden til at jeg ikke med sikkerheden kan sige: Jeg vil København! Er mest pga. følgende:

  • I Odense har de vist det med modulfag, så man får flere eksaminer men mindre pensum ad gangen.
  • Det er billigere at bo i Odense end København.
  • Jeg har min søster i Odense, der kan give hjælpe.

Hvorimod i København er det mega svært at finde bolig (og ønsker ikke at dele bolig med nogen) og ikke mindst dyrt at bo der. Desuden kender jeg ikke så meget til byen, men tænker: De fleste studerende kender vel ikke så meget til de byer de flytter til…
Jeg er bare virkelig meget i tvivl. Når jeg på nettet finder folk, der anbefaler den ene by fremfor den anden gør de det udelukkende fordi de selv læser i den pågældende by, så deres holdning er naturligvis farvet. Og jeg ved godt at det i sidste ende bør være mit valg, men jeg er bare virkelig meget i TVIVL!

Lidt om mig selv, så er jeg nok den stille type så hvis KBH skulle være mit valg, ville det ikke være pga. bylivet overhovedet. Jeg elsker bare forskelligheden der er i byen. Har kun været det én gang, men faldt pladask for byens gader og de forskellige typer af mennesker! Men rent faktisk at studere der!..

Så nu spørger jeg jer, der studere enten i København eller i Odense. Eller endnu bedre (og nok ikke så sandsynligt) har studeret i begge byer :stuck_out_tongue: Hvad ville DU anbefale, og hvorfor?
Håber virkelig at nogen kan svare mig!