Kollegier

Hej alle studmed’er,

Jeg søger i øjeblikket et kollegie jeg kan flytte ind i til sommers, men der er så mange, og jer kan ikke rigtigt overskue dem alle på en gang helt herovre fra København:) Jeg søger et 2 værelses bolig, med egen toilet og køkken, og vil gerne ha’ at det er tæt på universitetet. Er der nogle herinde, der har erfaringer med kollegier i Odense, og vil anbefale/fraråde mig nogle bestemte ?

Jeg boede i starten af min bachelor på H.C. Ørstedskollegiet, men det er enkelt værelser på 16 m2. Eget toilet, men fælles køkken. Søger du noget større, kan jeg anbefale JB. Winsløw kollegiet, hvor du kan skrive dig op til fine 1½ værelseslejligheder med eget toilet og køkken. De ligger dog langt fra campus, men tæt på centrum og universitetshospitalet, hvor bacheloren flyttes helt hen efter et par år. Der er dog intet socialt samvær som på samme måde som fx HCØ.

Jeg har også hørt godt om Langelinie kollegiet - hvor værelserne varierer i størrelse. Desuden Bikuben, der ligger helt centralt, men så er i den dyrere pris klasse - men lækre ungdomslejligheder med eget toilet og køkken.

1. maj kollegiet, som ligger ca. mellem centrum og campus, men lidt langt fra hospitalet, har også et fint omdømme, værelserne er dog små. Desuden hverken eget toilet eller køkken.

Rasmus Rask kollegiet kan jeg vist godt fraråde, både pga. afstanden og andres erfaringer.

Held og lykke med boligsøgningen.

Tusind tak for info, det kan jeg bruge til noget! :slight_smile:

har du set

kollegier-i-odense-t14539.html