Kommande student i Århus efter jul?

Hejsan Jag undrar om jag har chance att komma in med mina 18,2? och viken kod har medicinen i Århus? koden som man ska fylla när man skriver ansökan Tack för svaret

Hei
Du er sikkert klar over at det er for sent å søke på opptak etter jul nå. Hvis jeg ikke husker helt feil, legger de ut søknadene og kodene på nettstedet til den koordinerede tilmeldningen i februar.
Rikke

Hey alle!

Jeg stod på standby til 2009 men blev ringet op igår fra studiekontoret, og de tilbød mig en plads her til februar :slight_smile:

Nu vil jeg spørge alle om der er nogle datoer her i Januar indtil studiestart der er vigtige at kunne???

mvh
William

Tillykke… du skal bare møde på stakladen (kantinen) den 29. kl. 08.00, så skal du nok få de sidste ting at vide… men vi skal på rustur fra den 30 til den 1… mener jeg det er. Så find noget gallatøj og vær klar på en hyttetur :wink:
Er der forresten nogle der har fået bogliste endnu??

Jeg har ikke fået nogen bogliste endnu nej. Tror at vi får den når vi starter… :wink:

[quote=“catqueen”:1ugypom7]Tillykke… du skal bare møde på stakladen (kantinen) den 29. kl. 08.00, så skal du nok få de sidste ting at vide… men vi skal på rustur fra den 30 til den 1… mener jeg det er. Så find noget gallatøj og vær klar på en hyttetur :wink:
Er der forresten nogle der har fået bogliste endnu??[/quote]

En hyttetur med gallatøj?? javel … hehe

Nu har jeg hørt det rigtigt tit, at folk fra medicinstudiet fraråder, at man inden studiestart læser i anatomibøger og at det stort set kun bliver mere forvirrende af det. Jeg har måske hørt det nævnt 10-12 gange allerede her på studmed.dk.

Men rådet er vel egentligt ikke kategorisk at holde sig fra det, men at man ikke som stud.med’er in spe, skal tro, at man kan blive Kloge Åge og score billige point eller slappe mere af under studiet, fordi man har ligget med Bojsen-Møller under hovedpuden.

For mit eget vedkommende synes jeg at anatomi er vanvittigt spændende og det er altså lysten og ikke ambitioner og slet ikke stræbersind, der driver værket. Men jeg er jo ikke studerende på medicin endnu og jeg kender ikke til hvor svært eller problematisk det er dels at have en anatomisk viden i forvejen og dels at have brugt tid man ellers kunne have slappet helt af i, på at læse noget studierelevant fordi man havde lyst, så det kunne da være rart at høre præcis hvad det er der får så mange til at gentage hvor unødvendigt det er at tage hul på pensum inden studiestart.

Kommentér ad libitum :smiley:

[quote=“kvote2”:1hza9kak]

En hyttetur med gallatøj?? javel … hehe[/quote]

haha ja, det bliver da fedt :smiley:

Du kan forresten også se et program over rusugen her: http://www.health.au.dk/menu550-da

Hej…
Jeg er også en af de heldige, som er fået en standby-plads, hvor jeg i starten stod som vinterstarter. Men har fået tilsendt tilsagn og må vente til september… Er der nogen som ved om det er muligt at ønske, at man kan starte her til februar i stedet?

til a87y:
Hvis du “blot” stod som standby og nu har fået tilsagn til næste optagelsesrunde (altså til Juni), har du mulighed for at søge optagelse til feb 2010, men du kan ikke komme ind til feb 2009 hvis det er det du mener. Dit tilsagn gælder først fra sommeroptaget og ikke med tilbagevirkende kraft! Din standby plads er jo afhængig af om nogle februar startere dropper ud (og siden du har fået tilsagn til sommer ser det jo ikke ud til at det er sket) derfor er alle pladserne optaget og du må derfor vente til næste gang der er optag :slight_smile:

Jeg var på standby og fik mit tilsagnsbrev i september. I går blev jeg ringet op og fik et tilbud om at starte om 14 dage, og selvfølgelig tog jeg det! Alle mine planer blev ændret, men det må man vel leve med. Glæder mig til at starte.

Jamen mange gange tillykke med optagelsen så… :smiley: Det bliver dælme fedt at komme igang! :smiley:

Ville ønske, at jeg også blev ringet op og fik lov til at starte her nu… Nogen der ved, om man blir udvalgt efter alder?

Mange tak! Men jeg er fra februar 89 så jeg tror næppe de vælger efter alder. Tror man skal være insider ved administrationen for at finde ud af hvordan de gør det.

Det er bare så svært at vente, selvom jeg efterhånden har ventet 2 år på drømmestudiet :slight_smile:
Hvordan mon de så vælger at tilbyde de frie pladser til de som står på standby…

Jeg starter også nu her den 29ende og glæder mig meget:) Men jeg er samtidigt også noget små nervøs for de faglige udfordringer. Er der nogen som har nogle måder hvorpå man kan forberede sig mht studie/læse teknikker så man får noget fornuftigt ud af at læse meget stof:)?

/Christian