Kommande student i Århus efter jul?

hejsan!

Har blivit antagen till medicin i Århus med studiestart efter jul. Tänkte höra om det finns fler som ska börja då eller om det finns någon som studerar där nu och kan berätta lite om studentlivet och medicinstudier i Århus… Är tacksam för alla svar!

Med Vänliga Hälsningar

Linnea

hej Linnea
Jeg begynder ogsaa i Aarhus efter jul, saa vi ses der nok :slight_smile:
Hvad har du modtaget af materiale fra dem? Jeg er nemlig ikke hjemme saa har ikke tjek paa, hvad vi har faaet tilsendt af breve.
Glaeder mig til vi skal begynde :nurse:
mvh Chadi

Hey begge!

Da jeg lige er færdig med 1. semester, har jeg det stadig rimeligt under huden. Altså - det er superfedt at læse medicin i Århus. Man bliver rystet godt og grundigt sammen i rusdagene og ikke mindst på rusturen.
Studielivet i Århus er helt fantastisk - selve camus består af stort set alle universitetsuddannelserne (og så ligger Handelshøjskolen og Ingeniørhøjskolen lidt væk fra selve uni), så der er altid gang i den.
Så vidt jeg husker, modtager I først materiale engang i januar, når I er vinterstartere…

Glæd jer! - medicin er så evigt fedt, også selvom anatomi ikke altid er lige sjovt :slight_smile:

Hej Chadi!

Va kul att höra från någon som också startar efter jul. Det enda vi fått på posten är tillbud om studieplass. Resten av information om rustur, studiestart m.m kommer nog som Blomst säger runt jul. Verkar ju vara hur bra som helst att plugga i Århus. Glæder mig vældigt och kan knappt vänta en hel höst! :smiley:

Vi ses där! ha d fint

Linnea :doc:

Hej! Jeg skal også begynde på medicin i århus efter jul! Glæder mig til at se jer alle!

Jeg skal også starte efter jul i Århus og glæder mig også til at se jer:D Forbereder i jer på nogen måde, eller fokuserer i på at få det til at handle på alt andet end medicin indtil jul:P?

/Christian

Arbetar, reser lite och försöker lära mig danska:P Vad gör ni själva?

Har är förresten de böcker man använder första året:

Bevægeapparatets anatomi, Finn Bojsen-Møller
Hovedets, halsens & de indre organers anatomi, Peter Holm-Nielsen, J Rostgaard
Embryologi, Langman
Histologi, Finn Geneser

  • ett människoatlas.

MVH

Linnea

Glaeder mig til at se Jer allesammen :wink:
Jeg arbejder ogsaa - i en boghandel, saa det har vist ikke saa meget med medicin at goere! Men jeg har da laant Bevaegerapparetets anatomi paa biblioteket og kigget/laest lidt i den… det har dog paa ingen maader vaeret effektiv laesning overhovedet… mere som tidsfordriv uden rigtig at fatte det halve af hvad jeg laeste hehe. Jeg haaber det bliver lidt mere spaendende at laese i bogen, naar man er kommet igang og hoert et par forelaesninger!

Linnea,

I kommer også til at læse neuroanatomi.
Enten bruges Per Brodal’s Sentranervesystemet[norsk] eller Carsten Bjarkam’s Neuroanatomi[dansk]

Jeg kan afsløre, at man ikke læser så forfærdeligt meget på 1. semester, så det gælder bare om at have det sjovt - hvilket ikke er et problem :smiley:

First things first - så derfor: lad endeligt være med at læse i de bøger, I skal bruge på studiet. Det er bare forvirrende, og man kan hverken finde hoved eller hale i det. Bare rolig - I skal nok komme til at læse Bojsen-Møller. Og det er meget få, der finder den videre interessant, så man kan rigeligt hurtigt blive træt af den! Personligt er jeg ikke særligt gode venner med bogen, og det gøre det ikke sjovere, når man så læser til eksamen efter den p.t. :slight_smile:
Og nu, neurosnakken kommer lidt på bane - det er så meget lettere at læse efter Bjarkham. Den er kortere, lettere at læse og dansk…

[quote=“linnea88”:1sxp0r27]hejsan!

Har blivit antagen till medicin i Århus med studiestart efter jul. Tänkte höra om det finns fler som ska börja då eller om det finns någon som studerar där nu och kan berätta lite om studentlivet och medicinstudier i Århus… Är tacksam för alla svar!

Med Vänliga Hälsningar

Linnea[/quote]

Hej Linnea og flere, velkommen til

Angående studenterlivet, så kan du/I eksempelvis tjekke http://www.umbilicus.dk, som er Medicinernes festforening. Der er vist en del billeder fra “studneterlivet”… Vi har også en årligt tilbagevendende Revy, som findes på http://www.medicinerrevyen.dk, vi er igang med forberedelserne lige nu.
Derudover har http://www.sr.au.dk, Studenterrådets hjemmeside, svar og informationer om mange af de ting der foregår på Universitetet. Og selvfølgelig fakultets hjemmeside, http://www.health.au.dk, men den kender I nok…

Mvh
Anders

Hej alla! Ska också börja i Århus efter jul!
Ser fram emot att flytta till danmark.
Vi ses i jul!

Mathias

Lyt til Blomst!
Læs ikke nogen form for anatomi før studiet :-x

Bare rolig - I skal nok få lov til at læse nok på studiet!

Er der nogle der ved, hvornaar vi faar at vide, hvilket hold vi er kommet paa?

Jeg mener, jeg fik mine ting i starten af januar - det er i hvert fald lige der omkring.

Jeg har slet ikke tænkt så meget på det endnu… jeg har kigget min fars gamle lægebøger igennem, men eftersom de er old gamle vil jeg ikke forberede mig ved at læse dem. Får man ikke tilsendt en bogliste eller sådan noget?? Jeg slapper ellers bare af og tænker på at have fri dette halve år, så jeg er helt skolefri i mindst et halvt år inden de 6 år med hårdt studie.
Tak for de links der blev lagt ind…
Vi ses på studiet
Sif

Hej alle! :smiley:

Jeg er ogå en af de heldige der starter efter jul. Jeg må nok indrømme at jeg har valgt at lade være med at beskæftige mig med noget som helst bogligt indtil jeg starter. Er sikker på at vi nok skal få lov at læse rigeligt når vi starter :wink:
Glæder mig rigtigt meget til at se jer alle! :smiley:

Hei!

Jeg skal også begynne medisinstudiet i Århus etter jul. Bra om det er som dere sier, at vi slapper av fram til jul, så begynner vi på likt!
Jeg har ikke fått masse materiale i posten, men jeg har fått brev om HYTTETUREN og oppmøte osv.

Jeg har aldri vært i Århus før og prøver å skape meg et bilde av hvordan byen er gjennom å søke litt på nettet, men det er sannelig ikke lett!
Skulle likt å vite om det er noen kule barer, clubber, konsertscener eller studenthus osv.

Har dere funnet en plass å bo?

Gleder meg veldig til studiene og til å se alle studiekompisene mine!
Rikke

Hej Rikke!

Har bara varit i Århus två gånger, men mitt intryck är att det är ett toppenställe att plugga på, så vi kommer nog få det hur kul som helst.

Angående plats att bo så sök på kollegie8000 (fast det vet du säkert redan), är på väg att få en lägenhet där en bit från skolan men annars helt ok.Hoppas du hittar något du med!

När fick du info om hyttetur, oppmøte etc.?

Ser fram emot att träffa er alla!

Linnea

Har fått inntrykk av at byen og spesielt uni med universitetsparken er kjempefint!

Jeg har funnet et værelse gjennom boligportal.dk. Det er en kjempefin side med mange kule kollektiv og bofellesskap som søker ( ofte studerende) leietakere, og ting går litt fortere enn på kollegie8000! Jeg deler kjøkken og bad med to andre og leiligheten ligger sør i Århus C.

Jeg fikk et brev undertegnet studieveilederne ved medisin datert “august 2008”. Der står det at vi skal møte torsdag 29.jan kl 0800 i Stakladen (kantinen) i Studenternes Hus. Der blir vi delt inn i “hold” (lesegrupper) og vi får leselisten. 30.1-1.2 skal vi på hyttetur. Det står også at vi får mer materiale og opplysninger primo januar 2009.
Du kan ringe (0045) 89 42 62 96 eller maile [email protected] hvis du har spørsmål (står det i brevet). Du kan jo ta kontakt med dem hvis du ikke fikk brevet!

Hurra, bare 2,5 måneder igjen!