Tillykke til jer begge to! 
Studiet har inden for de seneste to år fået en ny studieordning, så der er endnu ikke så mange, der har gennemført hele uddannelsen på den. Derfor kan nogle ting have ændret sig lidt, så tag mine erfaringer med et gran salt.
Noget af det, der venter jer, er først og fremmest en virkelig spændende tid. I starter på et nyt studie, får en ny hverdag, møder en masse nye mennesker og får forhåbentlig en masse gode oplevelser undervejs.
Jeg flyttede selv fra Midtjylland til Aalborg i forbindelse med studiestarten, og det har jeg aldrig fortrudt. Jeg er virkelig glad for at bo her. Aalborg er stor nok til, at der altid sker noget, men samtidig lille nok til, at man hurtigt lærer byen at kende. Og hvis man er nogenlunde glad for at cykle, kan man komme rundt til det meste på cykel.
AAU gør meget ud af de sociale aktiviteter, især det første halve år. Derefter er det primært de forskellige studenterforeninger, der står for arrangementerne. Mit bedste råd er derfor at være åben og deltage i så meget som muligt, især hvis I ikke kender ret mange på forhånd. Det gør en stor forskel, både socialt og for ens trivsel. Det kan godt være lidt overvældende i starten, men det bliver hurtigt bedre.
Hvis I gerne vil have et studierelevant job, er mulighederne også rigtig gode, særligt i almen praksis eller som SPV. Jeg vil anbefale at holde øje med SAMS Aalborg, FADL Jobbank på Facebook samt gruppen “AAU Medis/Medicin Netværk”, hvor der ofte bliver slået relevante stillinger op.
Mit sidste råd er at prioritere forelæsningerne, især det første halve år. De giver et godt overblik over pensum, men mindst lige så vigtigt var de for mig en god måde at lære mine medstuderende at kende på. De sociale relationer betyder virkelig meget, og efter det første semester finder man som regel ud af, hvilken studieform der fungerer bedst for en selv.
Held og lykke med studiestarten. Jeg er sikker på, at I får nogle rigtig gode år!