Krav til at starte kandidaten? (AAU)

Hej. Muligvis et lidt dumt spørgsmål, men her kommer det alligevel! Hvad er kravet for at starte kandidatuddannelsen i medicin? Skal man have bestået alle 180 ECTS, eller kan man slippe afsted med færre ECTS og så tage de moduler, man mangler, mens man går på kandidatuddannelsen? Jeg spørger specifikt om AAU, men er også interesseret i at høre, hvordan det er på andre universiteter :slight_smile:

Du skal have bestået alle 180 på AAU

Der kan kun dispenseres fra et fag og det er ‘forsøg og design’

Og det ved jeg fordi jeg har fået det at vide

Jeg selv er på 140 point lige nu så mangler lige de sidste 40 point

Aldrig har jeg været så tæt på før og alligevel så langt fra (mangler 6 eksamener og fire af dem er 3. forsøg) :frowning:

1 Synes om

Damn, krydser fingre for at du kommer igennem. Hvad er det for nogle eksamener du kun har et sidste forsøg til. Tænker du at du får et 4. forsøg hvis du ikke ikke består et 3. forsøg?

Hvad så med at læse flere ECTS point på et semester? Ved du om man fx kan læse 45 ECTS på et semester eller er det noget man skal søge om tilladelse til?

Altså man kan sige at
Lige Meget hvordan man vender og drejer den så får jeg ikke min bachelor før jeg har de 6 eksemer i hus

Så jeg kan ikke afvige fra disse

Kan håbe på 4. Forsøg

1 Synes om

Hvilke eksamener har været udfordrende?
Og btw kender du noget til ift om man kan tage flere ECTS på et semester?

Det ved jeg desværre ikke om man kan