KU ; 10 og 11 semester samtidigt

Hej. Ville høre om nogen havde erfaring med at tage disse to semestre samtidigt!? Har hørt lidt korridor snak om at det godt kan lade sig gøre og umiddelbart jf. skema ser det fint ud. Men er det realistisk og hvad skal man forvente?

På forhånd tak.

Jeg har ikke selv gjort det, men nogle undervisere (vores ØNH især) går meget op i at man kommer til undervisningen, hvor man får træning i otoskopi, laryngoskopi samt inspektion af næsehulen, så man ikke kun møder op til eksamen og kan lave ulykker… (de krydsede os faktisk af)

Desuden skulle 10. være ret hårdt i forvejen (byttede om på de to) og jeg synes faktisk, der var forholdsvis meget på 11. også. Selvfølgelig ikke som i medicin/kirurgi, men det er nogle helt nye fag, men nye mærkelige ord og vendinger.
Til slut synes jeg faktisk, det er meget rart at have set nogle patienter inden for de 3 fag, da man helt sikkert kommer til at se disse i fremtiden som læge, selv om man ikke er i en af specialerne.
Men hvis du synes, du har tid til at komme til undervisningen (og det passer med undervisningen på 10.) har jeg også hørt om flere der har gjort det, men også nogle, der dumper, fordi underviserne ( som jo også er dem der eksaminerer) kan se de ikke kan finde ud af at undersøge patienten.
Så hvis du vælger at gøre det, synes jeg helt klart du skal komme til så meget undervisning som muligt.
Håber du kan bruge informationen - held og lykke uanset, hvad du vælger.

De mundtlige eksaminer bliver ikke nemmere af, at eksaminator (underviser) ikke har set dig før. For det meste er det en stille og rolig eksamen, hvor man snakker lidt frem og tilbage og bagefter får at vide, at man har bestået, men har man ikke været til undervisningen, bliver de nødt til at sikre sig, at du har styr på sagerne!

Skal man søge dispensation for at blive holdsat på begge semestre samtidig, eller skal man bare sende tilmeldingsblanketterne til begge semestre af sted uden videre?

Det er klart at man skal tilmelde sig eksamen på begge semestre.

Du kan ikke få en dispensation til at blive holdsat på begge semestre samtidig, det vil studienævnet ikke give dig.
Du kan ikke sende tilmeldingsblanketter til begge semestre samtidig, og blive holdsat.

Du kan kun være holdsat på et semester ad gangen, og i dette tilfælde bliver det nødt til at være 10., da der er obligatorisk undervisning.
Du melder dig blot til eksamen på 11. semester, og forsøger at koble dig på et hold, hvis du kan…