KU-klinikophold, hvad skal man ønske?

Jeg ved debatten har været oppe før, men for at få nogle “friske øjne” på sagen, bringer jeg emnet op igen… Jeg skal til at ønske klinik-sted på 9. semester, og vil høre hvad i har af erfaringer fra de forskellige hospitaler?? Jeg vil meget gerne høre om positive og negative oplevelser på de forskellige hospitaler/afdelinger…

Glæææder mig til at høre fra jer :lol:

Først skal vi vel vide om du er i amtet, kommunen eller riget…

Jeg er i kommunen, men det betyder ikke noget, så vidt jeg ved. Alle på 9. semester kan vælge mellem Hvidovre, Roskilde, Køge, Gentofte, Hillerød, Helsingør, Holbæk, Slagelse, Nykøbing F og Rønne… RØNNE- det er godt nok lang væk!

Jeg er i Rønne og trives meget godt der.

Fordelen i mine øjne med Rønne er at dels er det et provinshospital så man får lov til at lave riktigt meget. I skrivende stund er jeg eneste læge på skadestuen f.eks.
For det andet, og det er den største fordelen synes jeg, så slipper man for at pendle. Man bor i sygehuset, eller lige ved siden af, og har derfor 2minutter fra hjem til konferenserum. Det at man kan slippe at pendle 1-2 timer hver dag er guld værd!
Godt nok tager det 3 timer at komme hjem fredag, men det er kun to gange om ugen, og det er riktigt hyggeligt at side med holdet.

Derudover er der gratis mad og bolig

hilsen fra Solskinsøen

Var på Hvidovre. Tøserne i skadestuen er superflinke. Jeg kan kun anbefale Hvidovre.

På 7 semster var jeg selv på bispebjerg, og havde overordnet et super godt ophold. Mave-tarm kirurgisk er virkelig god - kardiologisk er knapt så god med også ok. Mine medstuderende på ortopædkirurgisk var temmelig utilfredse, hvorimod dem på reumatologisk lærte virkelig meget (gik selv stuegang mm)

Jeg ville helt sikkert søge bispebjerg igen… :roll:

Er på 9. sem. på Gentofte nu. Kan absolut ikke anbefales (med mindre man af den ene eller anden grund kun vil have 15 min transporttid).