KU kvote 2 - Topkarakterer og 5 måneders erhvervsarbejde?

Jeg har fået 12,12 i matematik A, 12 i Fysik B og 10 i Kemi B igennem suppleringskurser. Udover det, så har jeg 5 måneders erhvervsarbejde som handicapmedhjælper. Jeg vil ikke mene at jeg er super interessant ift. fritidsinteresser eller CV.

Vil i mene at jeg har en god chance for at blive optaget med solid motiveret ansøgning, eller skal der meget mere til?

1 Synes om

Det kommer nok an på hvor du vil søge… Tror du vil have gode muligheder i Ålborg men ikke på KU :slight_smile:

1 Synes om

Hvad vil du så anbefale jeg gør, for virkeligt at øge min chancer for at blive optaget på KU?

Altså sidste mulighed for at søge med motiveret ansøgning er jo her til marts… derefter køre de den der optagelsesprøve. Så det er begrænset hvad du kan nå nu. Vil du kun søge KU?

Nej, jeg prøver også Aalborg, men der tæller dansk og engelsk karakterer også, og det kommer til at trække ned. Jeg tænkte nok at mine chancer på KU ikke var gode, selvom jeg har gode karakterer. Når der er 1600 ansøgere om 56 pladser, så skal man vel have noget særligt med i bagagen.

Ja det skal man. Kom selv ind på KU og havde ret meget med (nok også mere end de fleste) men gode karakterer har så vidt jeg ved større betydning Ålborg end på KU :slight_smile: men som sagt skifter KU snart til adgangsprøve :slight_smile:

Ja, det har jeg læst om, det lyder spændende. Bliver det bare ligesom AU og SDU?

Super fedt at du kom ind, må have været verdens bedste følelse? Hvilket semester er du i gang med?

Vil tro det bliver det samme ja, men ikke sikker. Det var fantastisk, specielt fordi det var det eneste sted jeg søgte. Har aldrig fortrudt, men brugte også 4,5 år på at kvalificere mig… Jeg læser på 9. semester :slight_smile:

4.5 år? Så er det også meget velfortjent. Jeg prøver mig frem i år, og så må jeg se hvor det ender. Napper også lige testen på AU og SDU :smiley:

1 Synes om