Kunne du finde på økonomiske at støtte studmed.dk?

Hejsa,

Jeg står i et dilemma. Jeg vil gerne holde studmed.dk fri fra reklamer, men omvendt er udgifterne til siden ved at løbe op.

Det er jo min egen skyld at jeg gerne vil gøre siden lækkert og tilbyde de features der nu en gang er, men omvendt tager driften af siden også en god del tid.

Der er købt ny server for at kunne holde liv i siden. Der er købt en skabelon, der er købt den sociale netværk klient-løsning.

Og nu vil jeg gerne tilbyde rating af bøger, boganmelder eller hvad vi nu kan finde på og det er yderligere 120dollars.

Jeg ved jeg sikkert tjener mere end mange af sidens brugere, men alligevel, hele min filosofi har været at jeg gerne bruger min fritid på projektet - jeg synes jo det er sjovt - på den anden side vil jeg gerne holde mig “gældfri”. Så det jeg alene betaler er min tid.

Derfor, hvordan ville du se på det, hvis jeg laver en donationblok, hvor man frivilligt kan give en mønt til studmed.dk. Den koster i øvrigt også 20dolllars og sådan løber det jo hurtigt op…

Er det noget du ville støtte?

Ændre det dit syn på studmed.dk?

Reklamer synes jeg er et no-go!*

At gå tikkergang ved eksterne samarbejdspartnere er i sig selv tidskrævende og så står man pludselig i gæld til nogen, så…

Tja, hvad tænker du? Hvilke løsningsforslag ser du?

Er studmed.dk på deroute eller?

Lidt presset for tid, men en kort kommentar :slight_smile:

Jeg synes ikke det er et problem at have sådan en donate knap på siden. Så der det frivilligt om man vil donere lidt til driften. Du er selv inde på at de fleste herinde er studerende, og derfor er det nok begrænset, hvad der kommer ind på denne måde - men mange bække små…

Mht. reklamer, så er jeg ikke helt enig. Jeg ville ikke have noget imod lidt reklamer, hvis det gør at siden kan holde sig kørende - især ikke hvis alternativet er at lukke den. Der er mange der får rigtig god vejledning, og hjælp til en masse af “studielivets/lægelivets” mærkværdigheder…

My few cents.

Jeg har tidligere løftet ideen og står ved at jeg gerne vil sponsorere denne udmærkede side. Både med arbejdskraft (hvis jeg nu en dag får forstand på det der kræves til det) og også med gode DKK, tilpasset en SU-budget :slight_smile:

Så vidt jeg kan se, har siden og dens brugere, ikke kun for mig, men også for mange andre, været en fantastisk ‘skriftestol’ og uofficiel rådgivningscenter mht. optagelsesregler, håb, drømme, frustrationer og hvad der nu måtte være på den side af medicinstudiet, og jeg kan se at den bliver flittigt brugt af stud.med.'ere senere i forløbet og yngre læger.

Så, herfra, uforbeholden vilje til donate-knappen af ovenstående grund.

Det kunne dog tænkes, at det for nogle vil give mere mening at betale et symbolsk beløb til medlemsskab og adgang til specielle features såsom ‘bogbutikken’ og andet godt…

Mht. reklamer: jeg er ikke modstander, men det er altså mega-lækkert uden :slight_smile:

Mvh
Mignon

Jeg synes ikke det er ikke en deroute når det hænger sammen som du beskriver.

Jeg ville også selv bidrage for at holde gang i denne side, som jeg har fået hjælp af mange gange.

Hvad med google adsense. ? Nogle tekst annoncer ser ikke så slemt ud i forhold til sider der er klistret til med bannerreklamer.

Reklamer er først irriterende når de blinker i alle regnbuens farver, får siden til at køre langsommere, popper op i eksterne vinduer/blokerer hele skærmen så man skal trykke på x i hjørnet for at komme videre og er totalt irrelevante for forum-topic. Hvis der kunne findes reklamer der var relevante for læger og/eller stud.med’er så ville jeg ikke se noget problem i det. Her tænker jeg div. firmaer der laver udstyr til læger, bogforlag osv. osv. osv.

Tak for de fine inputs.

Vedr. reklamer ved jeg bare ikke om der er det store at tjene for en side som denne og selv har jeg installeret ting i min browser så jeg aldrig får reklamer - og det forventer jeg sådan set mange andre også gør brug af - ellers kan det anbefales hvad enten man bruger firefox eller google chrome. Kender ikke til mulighederne i IE.

Jeg tror jeg vil prøve med en donations-funktion i første omgang og se om ikke det kan løfte projektet - hvis ikke, så må vi tage den derfra.

Jeg hører gerne flere andre inputs.

Nu er jeg selv skeptisk til de dersens “donate” knapper… men det lyder som vejen frem her.

Hvor meget er de løbende omkostninger til siden? Det ser jo ud til at du har lagt en del penge ud her, og det ville nok være nemmere at få nogen engangsbeløb ind, end at få folk til at betale fast?

Google ad-sense lyder også som en god middelvej, for at skrabe lidt ekstra ind. Siden bliver jo pænt besøgt, og det er absolut ikke alle som blokerer alt. Helt enig i at det ikke må være popups eller blinkende hornlygter. :woohoo:

Det er jo ikke vilde beløb sammenlignet med hvis man skulle bruge ektern kodebistand, hvor jeg var i snak med et rimelig billigt firma i sydamerika, hvor lønningerne ikke er høje og hvor SU svare til en gennemsnitlig månedsløn. :slight_smile:

De kom med et bud på 17.000danske kroner for en side som kan det, som studmed.dk nu er på vej imod… Her taler vi altså ikke prisen for en dansk udvikler. Og de ville trods alt bygge det på et andet openSource-system end det jeg nu har valgt efter 6mdr testning af diverse systemer på min lokale server.

Det er da altid noget man kan lidt selv.

Skabelon:
56.00 dollars inkl 1år support

Social netværks klient
99 dollars inkl 12mds opdateringer

Server
20dollars per måned (240doll per/md) da jeg i forbindelse med skiftet også er skiftet fra DreamHost.com til Server4you.de, så den nu står i tyskland og ikke USA. Giver lidt hurtigere server og så har jeg “rod”-adgang til serveren, som er en såkaldt virtuelserver. Altså ikke en rigtig server, men fungere umiddelbart okay.

Ønskeseddel:
Anmeldelsekomponent http://www.reviewsforjoomla.com/ - som ser rigtig lækker ud, men også tager sig betalt: 159doll.

Nu er jeg ikke den vilde IT-haj, men hvorfor give 20$ for en donationsknap?
Kan man ikke bare oprette en konto og lægge kontonummeret på siden - evt. som et billede for sikkerhedens skyld?
I teorien burde et kontonummer vel ikke give adgang til noget, hvis man ikke også kender koden til netbanken/pinkoden og ejerens navn og CPR… (kom til at skrive CRP, hæhæ!)

Det koster i hvert tilfælde ikke 20$…

Hvad er det for et trick? :slight_smile:

Hvad er det for et trick? :)[/quote]

[quote=“palb” post=79393]Nu er jeg ikke den vilde IT-haj, men hvorfor give 20$ for en donationsknap?
Kan man ikke bare oprette en konto og lægge kontonummeret på siden - evt. som et billede for sikkerhedens skyld?
I teorien burde et kontonummer vel ikke give adgang til noget, hvis man ikke også kender koden til netbanken/pinkoden og ejerens navn og CPR… (kom til at skrive CRP, hæhæ!)

Det koster i hvert tilfælde ikke 20$…[/quote]

Det er for sent :silly:

Det er også fordi jeg gerne vil integrere det i det etablerede systemer - men vent og se om ikke du synes det er 20 doll. værd. Sidder netop og oversætter det og tilpasser det :woohoo:

Nå, det er det, der er humlen :wink: Så skal jeg ikke spolere din hobby, hehe

Tja… Som sagt er de fleste jo studerende. Jeg har sku’ ikke engang råd til buskort, da jeg lever udelukkende på S.U!!! (Fandme svært at finde arbejde for tiden!)… Der jeg vil hen er at det ikke ville undre mig hvis en del af brugerne står i samme situation - mere eller mindre! Det er fint med en donationsfunktion, men personligt tror jeg ikke at der vil blive indbetalt de store beløber.

Derfor vil jeg mene at reklamer er vejen frem. Hvis reklamerne blot placeres helt ude i siderne eller lign. så man ikke bliver spammet i face af dem, så ser jeg intet problem i det, lidt ala facebook. De reklamer ænser jeg da stort set ikke :slight_smile: En blanding af både donation og reklamer ville heller ikke gøre noget

Jeg er varm tilhænger af reklamerne, hvis du mener, der kan komme nogle penge i kassen ad dén vej. Ellers er donationsknappen også en god idé.

apopov

Synes donationsknappen er en god idé

evt. kunne den laves som når wikipedia skraber penge ind - i toppen af sitet (her studmed.dk) ses en bar der dækker et års drift af studmed.dk - som der doneres fyldes baren ud (og forsvinder til sidst) når donations/udgiftsmålet opnås

alternativt er jeg heller ikke ultra-meget imod små reklamer, men tror det er småt hvad der kan tjenes på det taget sidens niche-population i betragtning

[quote=“jensemand” post=79402]evt. kunne den laves som når wikipedia skraber penge ind - i toppen af sitet (her studmed.dk) ses en bar der dækker et års drift af studmed.dk - som der doneres fyldes baren ud (og forsvinder til sidst) når donations/udgiftsmålet opnås
[/quote]

Det er præcist hvad jeg er ved at sætte op :slight_smile:

Preview

Så er der kommet en donations feature på forsiden

Og den første donation er tikket ind.

Som belønning når man giver en mønt får man en special rank på siden.

I form af dette fine ikon: