Kursus i tropemedicin

Hej!

Jeg overvejer at tage mit elektive klinikophold på et hospital i troperne (Uganda eller Cambodja). Jeg er sikker på, at opholdet vil give mere udbytte, hvis jeg i forvejen har deltaget i et tropemedicinsk kursus à la det, de udbyder i København. Desværre er det meget svært at få en plads på kurset i Kbh…

Er der nogen, der kender til andre tropemedicinske kurser, evt. i udlandet? Jeg har hørt om et kursus i Bangkok - men ved ikke, hvordan man tilmelder sig. Hvis du har hørt om noget eller kan anbefale noget, er jeg meget interesseret i at høre om det! :slight_smile:

Louise

Hej,

Tropekurset i København er vist det eneste i (Nord-?)europa i hvert fald, så du skal et stykke væk for at få et lignende. Til gengæld er det altså ikke så svært at komme på kurset - i hvert fald ikke hvis du har en fastlagt aftale om et udenlands klinikophold. Jeg skal selv afsted gennem PIT (IMCC) om et par uger og i sommer blev alle medicinstuderende, som skulle rejse gennem PIT, optaget på Tropekurset!
Til gengæld skal du nok lige undersøge en ekstra gang, om du kan få opholdet godkendt som et fuldt klinisk ophold. Det er efter sigende kun visse lande og visse områder i disse lande, som kan godkendes som klinikophold fuldt. I u-lande får vi det oftest kun godkendt som et VKO - og enkelte der har taget klinik i vestlige lande skal alligevel hjem og have dele af opholdet her i DK for at få det godkendt som et klinisk ophold…

Og i øvrigt: hvis du vil være sikker på at få Tropekurset, kan du melde dig som arrangør - det kræver noget arbejde over sommeren, men skulle være hyggeligt :slight_smile: Og så får du vist også kurset gratis…

Held og lykke med det :slight_smile:

-Cille