Kvittering for ansoegning?

Jeg har sogt medicin igennem kvote 1 paa KU, SDU, AU og AAU. Jeg har faet brev om bekraeftigelse paa ansoegning fra SDU, men jeg har ikke modtaget noget fra KU?

Plejer man at faa kvittering fra KU medicin naar man har sogt igennem kvote 1? Her taenker jeg for andre, der ogsaa har soegt her i 2011.

Jeg tror den eneste måde at få kvittering fra KU på er at sende ansøgningen med posten anbefalet. Hvad det så kan bruges til ved jeg ikke. Jeg fik f.eks. bare et kryds.

Jeg søgte ind via kvote 1 på KU med anbefalet brev og fik heller ingen kvittering, andet end den fra postvæsenet. (Det var i 2009, men de har sikkert ikke ændret på noget).

Jeg har nu søgt gennem kvote 2 i år og har fået 2 slags bekræftelse: den ene, hvor de skriver at de har modtaget ansøgning og da jeg er i gang med at supplere at jeg skal sende eksamensbeviser inden 5. juli. Den anden, ca. 20 dage efter med at de har registreret min ansøgning på lægevidenskab og hvis der er nogle fejl i registrering at jeg skal henvende mig hurtigst muligt.
Jeg har godt nok sendt min ansøgning anbefalet, men jeg tror at det blot er en standard procedure (brevene virker i hvert fald skabelonagtige). Man skal blot væbne sig med tålmodighed, evt. skriv en mail og spørg om de har modtaget ansøgningen. Fristen for ansøgning i kvote 1 ligger alligevel så langt ud i fremtiden, at du sagtens kan tillade dig at vente en måneds tid.

Held og lykke med optagelsen
Mignon

Hej :slight_smile:

Er det gennem kvote 1 på KU, medicin, så får du ikke noget kvitteringsbrev. Jeg har søgt på kvote 2 på alle de universiteter, der tilbyder medicin og har nu fået kvitteringsbrev fra alle.

Inde på KU’s hjemmeside står der:
[color=#0040FF][quote]Universitetet sender kvitteringsbreve til alle kvote 2-ansøgere i slutningen af april. I brevet bekræftes, til hvilke uddannelser universitetet har modtaget ansøgninger. Kvote 1-ansøgere modtager ikke kvitteringsbrev. Mellem den 15. marts og den 30. juli giver universitetet ikke oplysninger om ansøgningsbehandlingen.

Du får svar på din ansøgning om optagelse den 30. juli.

[/quote][/color]

Held og lykke :smiley:

Jeg har ansøgt kvote 2 på KU og har modtaget et kviteringsbrev midt april.

Jeg har søgt kvote 1 på KU og fik et kvitterings brev med overskriften “Kvittering for modtagelse af ansøgning om optagelse”. Dette gælder hvis man har sendt en kvote 1 ansøgning inden 15. marts.

Jeg fik en standby plads sidste år, og jeg har derfor indsendt en kopi af brevet med tilsagn. Ved I om man modtager bekræftelse på at de har modtaget ens tilsagnsbrev?

[quote=“cpal”:19rw904f]Jeg har søgt kvote 1 på KU og fik et kvitterings brev med overskriften “Kvittering for modtagelse af ansøgning om optagelse”. Dette gælder hvis man har sendt en kvote 1 ansøgning inden 15. marts.

Jeg fik en standby plads sidste år, og jeg har derfor indsendt en kopi af brevet med tilsagn. Ved I om man modtager bekræftelse på at de har modtaget ens tilsagnsbrev?[/quote]

Det gjorde jeg ikke, og jeg blev optaget via standby i sommers.