Kvote 2- Århus

Hej alle sammen

Jeg var desværre en af dem, som ikke blev optaget iår.

Jeg overvejer at gå igang med at forbedre mine karakterer i nogle af fagene og vil igen søge igennem kvote 2 til marts.

Er der nogen, der har haft erfaringer med det ? og er der nogen, der overvejer det ?

på forhånd tak

Emma

Jeg har brugt det sidste aar paa det samme, og fik 9,8 i de relevante fag… Det var desvaerre ikke nok, saa nu flytter jeg til Fyns land…

Ingenioerhoejskolen koerer et adgangskursus maalrettet mod haandvaerkere med mod paa mere, og de vil gerne lade dig sammensaette dit eget program… Det passede bedre for mig end skemaet paa VUC. De sidste karakterer skal bare indsendes inden sidste ansoegningsfrist for kvote 1 ansoegere, saa no sweat!

Hej Emma…

Jeg søgte selv kvote 2 sidste år i AU… Jeg fik standby sidste år, grundet det lave snit sidste år blev jeg så kvote 1’er, og er nu optaget i år.

MEN jeg har brugt 4 år, på at komme ind på studiet, har altid være kvote 2’er, så har været igennem hele møllen. Det er lidt svært at vide hvad du gerne vil vide lidt om. Kunne du måske være lidt mere specifik?

Men generalt kan jeg råde dig til at supplere op i de 5 rellevante fag, som er Dansk A, Matenatik A, Kemi B, Fysik B og Engelsk B. MEN dette kommer an på hvornår du er blevet student? er du student fra før 06 (mener jeg det er) har du til 2010 til at supplere op i. Er du efter 06 har du kun 2 år til at supplere i.

Jeg har selv brugt 2 år, på at supplere op, og kan kun anbefales. Det er næsten mit bedste råd jeg kan give dig. Men er der andet du ønsker at vide skal du endelig spørge…

Mvh. Nicki :o

Så vidt jeg ved, kan man ikke forbedre sine karakter fra studentereksamen, hvis det er det du mener…

Joo… - i kvote 2, Århus må du bruge forbedrede karakterer for at give dig et bedre fagsnit. Dette påvirker imidlertid ikke dit snit i kvote 1. (Undskyld min dårlig dansk men jeg er svensk.)

Du har ret, man kan ikke ændre sit eksamensgennemsnit fra sin studentereksamen… Det jeg mener er at man kan ændre sit snit i de 5 rellevante fag som jeg nævnte. I kvote 2 på AU, ser de på gennemsnittet i de 5 fag. Derved kan man med fordel supplere op i disse fag, såfremt man er inden for tidsgrænsen. :smiley:

Nicki