Kvote 2 = eksamensræs?

Hej

Jeg er ny på forummet og håber, I vil tage godt imod indlægget :slight_smile: . Jeg kan fornemme, at den oprindelige mening med kvote 2 næsten er udvisket. D.v.s, at dem som ikke havde gennemsnittet til at blive optaget i kvote 1, førhen ansøgere få en chance i kvote 2 med relevant erhvervserfaring, frivilligt arbejde, uddannelse m.m… Hvordan oplever I optagelsen gennem kvote 2? Eller oplever I, at det er blevet eksamensræs?

Jeg har tidl. haft kontakt med studievejledere. De fortæller, at specielt au og aau kører meget efter karaktere og den eneste mulighed ville være ku eller odense universitet, i det ku benytter sig af motiveret ansøgning og Odense benytter sig af multiple choice-testen. Hvordan oplever I det?

Jeg ville gerne søge ind, men mangler supplerende fag. Jeg er dog uddannet ergoterapeut fra januar i Aalborg og har et par 12-taller, men det ville efter sigende ikke have betydning, hvis jeg sendte ind i kvote 2. Det var det, jeg kunne forstå på studievejlederen, hvis jeg søgte ind på au eller aau.

Jeg ønsker gerne at høre jeres mening, samt om I mener, det er relevant at søge ind. Det vil også sige, om en anden sundhedsrelevant uddannelse ville give et plus eller ikke taget i betragtning :slight_smile: .

En anden sundhedsfaglig uddannelse er et klart plus (i hvert fald for KU). Nu går der dog 3/4 år før du kan søge kvote 2 igen.