Kvote 2 hjælp :)

Hej alle…

Jeg søger ind på KU via kvote 2 i år, men der er altså lige lidt jeg er i tvivl om som jeg håber i kan opklare for mig :slight_smile:

  • Er det rigtigt forstået at man ikke skal vedlægge nogen former for dokumentation (læs: anbefalinger, ansættelsesbreve, dokumentation for udlandsophold og frivilligt arbejde) til sin motiverede ansøgning? Jeg synes det virker lidt underligt hvis man ikke skal det - for så kunne der jo i teorien være nogle der skrev ting på som de egentlig ikke har lavet…
  • Er det yderligere korrekt forstået at man ikke skal underskrive den motiverede ansøgning?
  • Jeg er 20 år gammel og har hørt flere sige at man skal være ældre for at kunne blive optaget via kvote 2 - er det rigtigt?

Det var vist det (for nu hvert fald :smiley: )

På forhånd tak for hjælpen
Camilla

Hej, jeg kan desværre ikke svare på alle dine spørgsmål.
Men jeg kan dog fortælle dig at det ikke er din alder der er afgørende når du søger kvote 2. Det er dine erfaringer i form af tidligere uddannelser, jobs, udlandsophold mm. der er afgørende.
Det du bliver vurderet på er din motivation for studiet og om KU mener at du vil være i stand til at gennemføre studiet.

"…Tjekliste til din ansøgning
Søger du optagelse gennem kvote 2, skal du indsende:

Ansøgningsskema (ét skema til hver uddannelse, du søger).
Prioriteringsskema (sendes kun til den uddannelse, som er din 1. prioritet – også når du kun søger én uddannelse).
Kopi af eksamensbevis fra din gymnasiale eksamen.
Bevis for at du har bestået de specifikke adgangskrav, hvis du har suppleret i disse fag.
Motiveret ansøgning og CV.
Bevis for optagelse og beståede eksaminer, hvis du har været optaget på andre videregående uddannelser.
Du skal IKKE indsende fx. arbejdsgivererklæring, anbefalinger, kopi af flybilletter, kopi af ansættelseskontrakter mm. …"

Tak for svaret :slight_smile:
Så det er rigtig forstået at man ikke skal dokumentere erhvervserfaring, udlandsophold etc. etc.?

Du skal ikke medsende dokumentation når du sender ansøgningen.

Men alt hvad du skriver i dit CV skal du kunne dokumentere hvis de spørger efter det. Angiveligt laver de stikprøver hvor de beder om dokumentation (var ihvertfald den besked jeg fik da jeg spurgte sidste år)

Okay…
Undrer mig bare lidt over den måde at gøre det på… Nå ja ja, der er nok en grund til at det er sådan jo :slight_smile:

Tak for svaret hvert fald :slight_smile:

Studievejledningen er nu en gang det stensikre sted at få svar på den slags… :smiley:

Synes også du skal prøve at kontakte studievejledningen.
Men hensyn til alder - så var jeg også 20 da jeg kom ind på kvote 2, og jeg havde kun holdt 1 års pause.
Så det kan lade sig gøre :smiley:

Hilsen
Ditte

Har skrevet studievejledningen en mail - så nu venter jeg i spænding på svar :slight_smile:

Ettid:
Så er det muligt hvert fald :slight_smile: Hvad havde du så lavet det år?