Kvote 2 Interview!

Hej alle sammen …

Jeg har søgt kvote 2 i år i kbh på basis af at jeg læser medicin på første år, og anden relateret erfaring!
Jeg ville bare spørger om nogen vidste hvornår man fik svar for sin kvote 2 ansøgning… for der var noget med interview eller noget men har ikke rigtig fået andet svar end bare at de har modtaget min ansøgning!

havde selv mange forhåbninger til at komme ind vis kvote 2 i år!

Så vil være taknemmelig hvis nogen gider og svarer eller fortælle hvis de ved noget om proceduren!

Takker på forhånd
Zuna

Hej

Du får svar d. 30 juli og har forstået at interview kun sker i meget få tilfælde da det egentlig ikke bliver brugt… så det er bare at holde ud til brevet kommer d. 30

Held og lykke!

Tusind tak for svaret smbto!!!

Jeg troede at de som uni anså for at ha en chance blev alle kaldt til interviewt!

Så var helt deprimeret! men tusind tak for svaret! Så må jeg bare vente og holde ud!

[quote=“Zuna”:jxqsmdfm]Hej alle sammen …

Jeg har søgt kvote 2 i år i kbh på basis af at jeg læser medicin på første år, og anden relateret erfaring!
Jeg ville bare spørger om nogen vidste hvornår man fik svar for sin kvote 2 ansøgning… for der var noget med interview eller noget men har ikke rigtig fået andet svar end bare at de har modtaget min ansøgning!

havde selv mange forhåbninger til at komme ind vis kvote 2 i år!

Så vil være taknemmelig hvis nogen gider og svarer eller fortælle hvis de ved noget om proceduren!

Takker på forhånd
Zuna[/quote]

Skal det forståes sådan at du allerede læser medicin i en af de andre byer og nu søger KU?

Nej ikke det!

Jeg er i gang med at læse medicin i Pakistan!

Hej Zuma,

Jeg ved ikke hvor langt du er i dit studie, men det kan godt være du skal indskrives istedet! Det her fandt jeg på KU’s hjemmeside…tror det er en god idé at kontakte dem.

"Særlige forhold gør sig gældende, hvis du søger om overflytning fra et udenlandsk universitet. De specifikke retningslinier og ansøgningsproceduren kan ses forrest i ansøgningsskemaet for overflytning fra udenlansk universitet. Bemærk, at man som regel bliver indplaceret på et tidligere studietrin, end det man skulle have været på i udlandet. Det skyldes forskelle mellem studieplanerne på Københavns Universitet og det udenlandske universitet. Og vær også opmærksom på, at der erfaringsmæsigt kun er ganske få ledige pladser. Hvis du har spørgsmål angående overflytning fra udenlandsk universitet kan du skrive til [email protected].

Ansøgningsfristen for overflytning med studiestart det følgende forår eller efterår er henholdsvis den 1. december og den 1. juni."

hej igen… jo det tænkte jeg også lidt da jeg skulle søge ind!
Men jeg er jo i gang med første år på studiet!
Jeg skal til eksamen her i september… har lige fået eksamensdato!

Så jeg ved ikke om jeg burde søge indskrivning istedet, men jeg håber jeg kommer ind i år! Ellers har jeg jo læst (Takket være dig, takker) at man også kan søge der til 1. december :slight_smile:

Men håber virkelig jeg kommer ind i åa…
Må jeg gerne spørger om en ting til!

Jeg har også søgt på kiropraktor uddannelsen… for på ug.dk stod der at de første tre år svarer til medicinstudiet og at man så kan søge kandidat på andre uddannelser også bl.a Medicin!
Jeg tænkte og spørger jer om hvad du/i synes om det? Og tror i der kan være mulighed for overflytning der da de første tre år svarer til det samme?

Takker igen Zuna

Du kan læse om at skifte fra kiropraktor til medicin i denne tråd:
http://www.studmed.dk/sdu-er-det-nemt-a … iropraktor

okay … takker !

Men kan i så fortælle hvad i synes vil være bedst?

For det første håber jeg jeg kommer ind på medicin i år!

Hvis jeg nu kommer ind på kiropraktor, hvad synes i så jeg skal vælge? Kiropraktor og så håbe at jeg kan flytte… Eller burde jeg bare rejse til paksitan igen og læse videre der og så søge om indskrivning om et halv år?

Jeg er bare nervøs for de forhold der er i pakistan i øjeblikket! De lukkede også universiteterne dernede en måneds tid for tidligt da der er alle de uroligheder dernede…
Men hvad synes i … håber i kommer med nogen råd? jeg er selv lidt forvirret nu!

Vil helst ik sidde og beslutte det den sidste dag, for jeg skal rejse lige efter jeg har fået svar HVIs jeg nu skulle rejse tilbage!

Jeg går udfra at du har en dansk STX. Du må da have en mulighed for at komme ind.Har du bestået
et par eksamener på dit nuværende studium? hvis ja så er det et stort plus ! Optagelsesudvalget bliver
overbevist om du har “hjernekræfter” til at kunne gennemføre lægestudiet.
Noget helt personligt:-) hvorfor har du valgt at læse medicin i pakistan?
Held og Lykke

Hej jintaga!

Jeg er ved ende af det første år af studiet! skal til eksamen i september! så jeg kan desværre ikke komme med et bevis på det, men jeg lagde da nogle af det du måske kan kalde termins karaktererne ind som bevs på at jeg godt kan klare det! For har da bestået alle mine store og små test gennem hele året!

Og ja jeg har en Stx eksamen!
Og det med Pakistan, jeg valgte at starte der for jeg blev ikke optaget to gang i træk! og jeg vidste ikke rigtig hvad jeg så skulle gøre, kendte ikke til kiropraktor uddannelsen dengang, for så havde jeg nemlig valgt det!
Men så var jeg til nogle optagelsesprøver og jeg var heldig at komme ind!

Men jeg håber bare at jeg kommer ind her i år… alt er bare så anderledes dernede end det jeg er vant til! jeg troede aldrig at det ville være så svært!

:slight_smile: Men nu venter jeg på svaret mens jeg læser til min eksamen… åååh håber virkelig at jeg kommer ind i år!

Zuma,

Det har engang været sådan at man kunne gennemføre et år på odontologi og lade sig indskrive på medicin derefter såfrem der var ledige pladser. Tror ikke helt det er sådan tingene hænger sammen mere (og har aldrig hørt det ske på kiropraktor-udd.)…er dog ikke sikker. Jeg fik selv at vide at det ikke var vejen frem…

I det tilfælde du ikke kommer ind i år så synes jeg at du skulle gøre dine eksamener færdige og søge indskrivning til jul ELLER få et rigtig godt og relevant arbejde (du har allerede udlandsophold og relevant studie-erfaring) og søge kvote 2. På den måde spilder du heller ikke SU (for den får du brug for). Så skal du have skrevet en rigtig god motiveret ansøgning, hvor du bare skal tænke på at få det formuleret godt, da du har det der skal til… inden d. 15 marts. Men ja… søg indskrivning og hvis den ikke går så igang med kvote 2.

Håber dog ikke dette bliver nødvendigt.

Held og lykke med det hele!

Takker smbto

Jeg tror godt jeg kan se hvad du mener! Og jeg synes også selv at det vil være dumt at starte på noget helt andet nu, hvor jeg er i gang med mit drømmestudie!

Det er nok bedst at jeg søger indskrivning istedet! Hvis det bliver nødvendigt! Men tak for jeres svar allesammen!
Zuna

så skal du bestå noget der svar til 1.årsprøver inden du kan søge om
overflytning eller indskrivning. Chancen er bare mindre end at søge
gennem KVOTEsystemet.

Ja jeg har jo tænkt at tage eksamen hvis ikke det lykkedes… Men håber nu bare at det lykkedes at jeg kommer ind i år :slight_smile: