Kvote 2 Interview

Hey

Nogle der har erfaringer med kvote 2-interviews på KU? Jeg synes, at 1500 tegn til hvert spørgsmål lyder lidt skræmmende, og jeg er ikke sikker på, om jeg kan formulere så lange besvarelser under visse punkter.

Er der nogen, der er kommet ind gennem kvote 2 med relativt kortere besvarelser?

Ellers, hvis der er andre, der skal op til den og sidder med nogle tanker eller følelser om prøven, vil jeg gerne læse dem :slight_smile:

Tak og held og lykke til jer der også skal op.

*RETTELSE: UPS!!! Har lige set at der står 1500 tegn INKLUSIVE mellemrum! Det lindrede en masse af den usikkerhed jeg havde haha… Men i skal stadig være velkommen til at fyre nogle gode råd af! :heart:

2 Synes om

Jeg skal også opp til interviewet. Føler selv det kan bli vanskelig å skrive 250 ord x3 på kun 1 1/2 time. De setter jo ikke 1 500 tegn som et krav, men er redd man blir “trukket” av å skrive merkbart mindre. Ellers er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal strukturere svarene; skal jeg ha innledning → hoveddel → avslutning? :rofl:.

2 Synes om

Ja præcis, har det på samme måde :sweat_smile: Har både læst at man skal holde det kort og præcist, men også undgå at det bliver for overordnet…

Personligt har jeg svært ved at prioritere hvad jeg skal inkludere under “erfarings”-spørgsmålene.

Tror din idé om strukturering er god nok. Det kan skabe en rød tråd, som ville være mere nydeligt at læse end én, der bare hopper og springer fra punkt til punkt.

Lidt ærgerligt at man ikke kan finde nogen der har erfaringer med interview-delen her på studmed…

1 Synes om

Du sier noe der. Men jeg tror ikke det er viktig hva slags erfaring det er, så lenge du kan formidle at erfaringen din er relevant til spørsmålet. Så er det jo så klart enklere å relatere erfaring fra å f.eks ha jobbet i helsesektoren til interviewet, men de legger nok ikke vekt på hva slags erfaring det er som sådan. Lurer dog på hvor mange erfaringer man bør dra inn…

1 Synes om

Hei, jeg lurte på om du har tips til hvordan man kan klare faglig lesing og generel lesing bedre på ku prøven siden jeg ser at du skriver på norsk? Det var dessverre det som trakk meg ned på prøven mest siden jeg syns det er vanskelig å forstå og lese dansk.

1 Synes om

Selvfølgelig! Jeg har dessverre ikke noen revolusjonerende tips. Men jeg kan starte med å si at jeg tok prøven i fjor også, og fikk da 4 i generel læsning og 5 i faglig læsning. I år fikk jeg henholdsvis 7 og 8. Ikke kan jeg helt skjønne hva som gjorde at jeg fikk såpass mye bedre resultater i år, men jeg har kanskje brukt litt mer tid på å lese dansk her og der. Føler det er viktig å “varme opp” hjernen litt i forkant med å lese dansk, da blir det litt mindre omstilling for hjernen når du skal ta prøven.

I tillegg merket jeg i år at jeg brukte mer tid på den språklige delen av prøven, som kan ha reddet meg. Dette gjorde jo at jeg fikk dårligere tid mot slutten og litt dårligere scores på den matematisk-logiske delen kontra i fjor, men dette er områder jeg føler meg mye tryggere på enn det å lese dansk så det gikk ok selv med litt dårlig tid her.

Så anbefalingen min er egentlig bare å lese dansk, om det er bøker eller aviser etc. I tillegg tror jeg det å ha tatt prøven én gang tidligere hjalp, da jeg visste mer hva jeg gikk til.

2 Synes om

Tusen takk for svar! Lykke til på mini-intervjuet<3

1 Synes om

Hejsa min favorit Jojo!

Jeg skal også op til kvote 2 interviewet på KU, og selvom 1500 tegn lyder meget så er der (fra min forståelse) nogle typeopgaver der går igen som du kan forberede dig på. Dette kan f.eks. være hvorfor du vil læse medicin, hvad dine styrker og svagheder er, hvor du kan se dig selv som færdiguddannet og hvorfor du vil være en god kandidat til uddannelsen. Jeg vil personligt ikke anbefale at skrive et manuskript men det er en god ide at have nogle generelle overvejelser så det flyder når eksamen starter.
Jeg må desværre ikke indsætte link men du kan finde deres vurderingskriterier til interviewet.

Alt held og lykke med det på lørdag!

1 Synes om

:rofl::rofl::heart:

Synes efterhånden at 1500 tegn er for lidt plads, nu hvor jeg har kigget på nogle af spørgsmålene haha.

Tak og i lige måde!