Kvote 2 KU - Hvor stor en rolle spiller karakterer?

Hej

Jeg har været til Kvote 2 skriftligt interview hos KU. I den forbindelse vil jeg høre, hvor stor en rolle karakterer fra studentereksamen, herunder fagsnit, har i optagelsen i kvote 2?

Jeg har hverken det mest pæne snit (9,2) eller fagsnit (8,2) :sweat_smile:, men jeg synes, at jeg har lavet gode strukturerede og erfaringsbaserede besvarelser til det skriftlige interview. Jeg er derfor lidt forvirret om hvorvidt karaktererne har en stor rolle ift. mine chancer for optagelse gennem Kvote 2 ved KU.

Har I evt. nogle erfaringer med optagelse gennem Kvote 2 ved KU?

På forhånd tak :pray:

2 Synes om

Hej!
Jeg ville høre om du endte med at blive optaget? Hvis ja, ville det så være muligt for mig at læse din besvarelse? Jeg skal nemlig til at søge ind på kvote 2, og jeg undrede mig over hvordan spørgsmålene lyder, og hvordan man svarer på dem på en ordentlig og struktureret måde :blush:
Glæder mig til at høre fra dig!

1 Synes om

Hej! Kan du også sende til mig? Sender en privat besked <3

1 Synes om

Hej
jeg en 3g’er i gym, og skal til at tage kvote 2, prøven her i april og ville lige høre, hvilke metoder du brugte til at bestå kvote 2 prøven, og eventuel hvis du er kommet ind om jeg ikke kan høre mere om interviewet ift til hvilke spørgsmål de stillede og hvordan du håndterede dem.

Hej
Jeg begyndte at læse op til prøven nogle måneder før prøven. Jeg var klar over hvad mine styrker og svagheder var ift. K2-prøven. Dette er vigtigt ift. at distribuere din tid ordentligt, specielt hvis du allerede går på en anden uddannelse eller har arbejde samtidig med at du læser op.

Mine fokuspunkter var derfor følgende:

  • Matematik - Øve basal matematik, regneregler, sandsynlighedsregning, geometri, fortolkning af grafer etc.

  • Logisk tænkning - Sudoku samt IQ-tests online som f.eks. “Whats the next number in the sequence?”

  • Kritisk tænkning - Lave “Assumptions” og “Deductive” tests.

  • Læsehastighed - Læse meget litteratur.

Derudover benyttede jeg mig af såkaldte GAT tests, som ligner uniTEST og K2-prøven ved KU meget.
https://www.vcaa.vic.edu.au/assessment/vce-assessment/general-achievement-test/pastGAT/Pages/index.aspx

Slutteligt planlagde jeg hvordan jeg skulle gå til værks til selve uniTEST & K2-prøven.

Håber det er til nogen hjælp :slight_smile:

3 Synes om