Kvote 2 KU optag snit + unitest

Hej alle.
Jeg ville høre om der var nogle tidligere optagende gennem kvote 2 på KU, der ville dele deres snit og kvote 2 prøve point? Som jeg forstår det, vægter begge ting i vurderingen. Mit snit ligger kun på 8.5, og jeg ville høre om der var nogen derude der var blevet optaget på KU med lignende snit gennem kvote 2? og i så fald - hvor godt de klarede sig i kvote 2 prøven.

Jeg har et snit på 10,4

Blev optaget på KU sidste år.
Mit gennemsnit på studentereksamen er kun ~6,5.
Jeg fik 47 point til første del af kvote 2 prøven.

Til gengæld er mit CV pænere end min studentereksamen (det sendte jeg med som bilag til ansøgningen). Men det er jo ikke til at sige hvad der har haft størst betydning.

Måske var min interviewbesvarelse til anden del af prøven bare helt henrivende ¯_(ツ)_/¯

Har et snit fra gym på 6,2. Kom ind for et par år siden med ansøgning fremfor prøve, så kan ikke svare på spg ville bare sige det er muligt! :smiling_face:

3 Synes om

Lidt frivilligt arbejde og 1.5 år af sygeplejersken :smiling_face:

Wow, hvordan øvede du op til den fine score til kvote 2 prøven? Har du nogle tips?

Jeg gjorde faktisk ikke så meget forberedelse udover det modul der ligger på KU’s hjemmeside hvor der er nogle prøvespørgsmål. Og så sørgede jeg for at have fået nok søvn og spist ordentligt dagene op til.

Under prøven var jeg meget opmærksom på hvordan tiden gik. For der er rigtigt mange spørgsmål, og det er svært at nå dem alle. Men man får ikke minus for forkert svar. Så jeg havde regnet ud på forhånd hvor meget tid pr. Spørgsmål jeg havde i gennemsnit, og sørgede for at sætte tempoet op hvis jeg faldt bagud på det. Jeg nåede lige præcis alle spørgsmål, og jeg tror det har haft meget at sige ift. scoren.

Hej
Stort tillykke med optagelsen!
Hvordan foregik det skriftlige interview? Hvilke spørgsmål blev der stillet samt hvordan besvarede du spørgsmålene?

Sry for alle de spørgsmål, men jeg forsøger bare at få så meget information som muligt :slight_smile:

Tak!
Jeg svarer gerne på spørgsmål :blush:

Det skriftlige interview var udfordrende i den forstand at der blev stillet tre enormt åbne spørgsmål. Det handler meget om at være selvreflekterende og bevidst om sin motivation og eventuelle udfordringer ved studiet. Ærligt talt kan jeg ikke helt huske hvad spørgsmålene var, men jeg mener der var et spørgsmål hvor man kunne fortælle om et fagligt emne man så frem til at have på studiet. Så det er en god idé at have set lidt på de fag man kommer til at have, og tænkt over hvor man har en personlig interesse og undersøge lidt om det.

1 Synes om

Hej rhaco, du fortalte tidligere at du havde et flot CV må man høre hvad det indeholder og om du fik inddraget noget af det i dit skriftlige interview? :slight_smile:

Hej,

Jeg vil lige høre om hvordan du kom ind og har du nogle gode tips til interview. Tager imod alle dine råd:))