Kvote 2 - KU

Hej

Jeg læser pt folkesundhedsvidenskab på 1. semester og er startet direkte efter gymnasiet. Jeg har tænkt mig at søge ind på medicin-studiet til sommer da folkesundhed ikke lige er mig. Problemet er at mit snit ikke er højt nok til kvote et (10,3 ganget op). Jeg ville derfor høre jer om i ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind via kvote 2, når min eneste erfaring er 1 (måske 2) semestre på min nuværende uddannelse. Jeg tænker her på, at mit snit på 10,3 er forholdsvist højt ift. andre kvote 2-ansøgere som til gengæld har meget mere erfaring end jeg, og jeg derfor ville have en chance, uanset hvor god en ansøgning jeg skriver?

Er det 100% nødvendigt for dig at komme ind på KU? Ellers så har du nok bedre chancer på kvote 1 de andre steder, i forhold til i års kvotienter.

Kvotienterne kan også falde til næste år, og så er det problem ligesom aflivet.

(I forhold til dit snit på kvote 2, så er jeg ret så sikker på, at relevant erfaring vægtes langt højere end dit karaktergennemsnit, selvom jeg ikke vil udelukke, at dit karaktergennemsnit stadig vægter en smule her.)

Nej det er det ikke, men jeg fortrækker klart KU fremfor de andre, da jeg bor her.
Og ja, jeg har da også tænkt mig at søge ind de andre steder, med standby. Jeg ville egentlig bare høre om det ville være lidt forgæves at søge ind på kvote 2 og bruge tid på at skrive en god ansøgning.

Tak for svar :slight_smile:

Er der nogle som er mere sikre på hvor meget de forskellige kriterier vægter i forhold til mit gennemsnit? :slight_smile:

Studievejledningen???