Kvote 2 på AAU, erfaringer og gode tips?

Hej

Jeg vil til marts gerne søge ind på Medicin på AAU i kvote 2. Jeg har et fagsnit på 9,25 og har derudover arbejde på et privathospital(35-40 timer om ugen). Hvad er jeres erfaringer med at søge ind på AAU medicin i kvote 2?

Har jeg en chance med det jeg bringer til bordet?

mange tak på forhånd.

mvh. Carl

Hvor længe har du arbejdede på privathospitalet?

Jeg har snart været der i 3 måneder. Jeg har læst mig til at man kan eftersende dokumentation for relevante aktiviterer, hvis man ikke har det d. 15 marts.

Hvis du ikke har direkte omsorg i dit arbejde på hospital, så vil det ikke give dig fuld point i en kvote 2 ansøgning på AAU desværre. De vægter næsten kun relevant studie eller plejehjem som relevant erhverserfaring. Derudover siger man som udgangspunkt man skal have et fagsnit på 9,6 plus de fulde point i erhvervserfaring (12 måneder), for at have en chance

Uha, det tror jeg desværre ikke. I hvert fald ikke med 3 måneders erhvervserfaring, specielt hvis du ikke har direkte omsorg. Jeg kom ind på kvote 2 med fagsnit på 9,8 og de maksimale 12 måneders erfaring, og mine samlede point lå lige præcis på den nederste grænse.