Kvote 2 systemet på KU!

Hej alle!

Jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber at i kan hjælpe mig med at besvare. Først og fremmest blev jeg student i år med et snit på (kun) 9,4, og jeg erhvervede mig derfor ikke nok point til at få adgang via kvote 1 på KU (og for den sags skyld på de andre universiteter). Min storebror læser medicin, og har forklaret mig, at når mit snit ligger så “højt” som det gør, bliver det intet problem for mig at komme ind til sommer vha. noget kvote 2-arbejde. Derfor vil jeg høre jer, om ens snit overhovedet bliver taget i betragtning når man er ansøger til kvote 2, eller er det kun det erhvervsrelaterede arbejde der tæller i ens favør? Kan det anbefales at jeg ringer til studievejlederen på KU og forhører mig om hvilket arbejde, der vil være bedst, for at få adgang til sommer via kvote 2? (altså om jeg kan nøjes med 3 mdr. som fx kassedame, eller jeg skal være fx inden for hjemmeplejen i 1år)

Håber i kan hjælpe mig, for jeg skal jo snart igang med noget arbejde uanset hvad, så jeg på et tidspunkt selv kan blive en af dem der skal besvare disse indlæg :smiley:

På forhånd tak og med venlig hilsen, Kasper.

Hvad var argumentet lige for IKKE at ringe til studievejlederen?!? :roll:

Jeg tror nok ikke det er så lett som din bror skal ha det til. Det er vel ganske mange som søger inn via kvote 2 som er i samme situation som deg. Skriv en god ansøgning og tal med studievejlederen for å finne ut hva som vil lønne seg for deg at gøre.

Du vil finne information
her

og her står det litt om hva folk lavede innen studiet.

her

Ellers er søgefunktionen på toppen av denne siden fin at bruge.

Hvis det stadig er som i 2001 så giver ens snit også point ligesom så mange andre ting - dog skal du være opmærksom på at din 1-sides levnedsbeskrivelse bliver censureret inden den bliver fremlagt for nævnet, og blandt andet dit snit må ikke stå der. Så du skal stadig have en god levnedsbeskrivelse. Det virker (eller virkede) sådan at man tager dem med de højeste point (dobbelt så mange levnedsbeskrivelser som der er pladser) og udvælger derefter den bedste halvdel - og der er det din motivation og dine erfaringer der jo tæller (da ens karakterer jo er bortcensureret).

Så et godt snit er overhovedet ikke tilstrækkeligt alene - det ville jo også bare gøre K2 til en fortsættelse af K1 og ødelægge konceptet.

Men et godt snit er meget værd - alle point tæller ;o)

Men jeg ved som sagt ikke om det er lavet om.