Kvote 2 tråd 2021 unitest

Det kan jeg ikke fortælle noget om, jura er ikke min spidskompetence, men… tror dog ikke grænsescoren er over de 55

århh omg… og den er kun 35 på KU :frowning: men mange taaak!

Man kan dog ikke sammenligne Unitest med KU’s prøve. 35 point er i den høje ende, da man skal have 40 point for medicin på KU. Samtidig er begge prøver ret forskellige, men vil dog klart mene at det er nemmere at komme ind på jura gennem SDU

1 Synes om

Årh det er hun glad for at høre i hvert fald… så mon det ikke er et håb for hende… - sætter virkelig stort pris på, at du forklarer det uddybende!

  • Btw synes at det lidt er underligt at vi ikke har fået svar fra SDU endnu…
1 Synes om

Tak! Jeg elsker at hjælpe :slightly_smiling_face: Vi får nok ikke svar i dag, men det kan også være grundet Covid situationen og den ekstra belastning.

  • JA det tænker jeg umiddelbart også… håber at vi får svar i morgen… - er virkelig spændt over resultatet… :frowning: :grimacing:

Hvor ser du, at svaret er kommet 20. juni de andre år? Denne tråd er fra sidste år den 29/6, hvor en person skriver, at resultatet lige er blevet offentliggjort.

1 Synes om

Hvis du kigger på tråden, kan du se første opslag er blevet lagt op d. 20 juni, hvori personen skriver svarene er blevet frigivet. Jeg snakkede med SDU i dag, og de sagde grundet covid-19 og andre forhold, bliver svarene først frigivet sidst i måneden, men før den 1 juli.

2 Synes om

Nej… Der står juni '20. Det betyder juni 2020. Hold din markør henover dét, så står der 29. juni.

Tjek jeres selvbetjening → der står tidligst 1.juli…

Jeg tror, det var en fejl… De har rettet det til senest 1. juli nu i hvert fald. Heldigvis! Jeg kan snart ikke holde til spændingen længere.

1 Synes om

årh det var godt… - kan virkelig heller ikke holde til spændingen længere… :frowning:

Det har du ret i Kris, den fik jeg ikke lige fanget.
Hvordan synes i selv i klarede prøven? Nået i alle spørgsmål?

Nåede alle spørgsmål, dog ved jeg ikke hvor godt det er blevet :confused: hvad med dig?

Jeg nåede også spørgsmålene med godt og vel 20 minutter tilbage, men dog har jeg en tendens til at være for hurtig og overse små detaljer… men hold kæft det må være nederen at få en lav grænsescore nu når vi har ventet så længe :grimacing:

samme her! blev 30min før færdig nærmest… og fortryder så meget at jeg ikke kiggede grundigere igennem… :frowning: :confused: Føler virkelig med dig! håber inderligt at det er gået godt for os alle!

Jeg har rent faktisk snittet til Medicin, men så skal jeg læse i Aarhus eller Aalborg. Jeg bor selv på Sjælland så vil helst foretrække at læse på SDU fremfor at flytte, hvis ikke kvote 2 går, satser jeg at komme ind gennem stand-by. Hvis ikke jeg kommer ind, vælger jeg at læse til ingeniør, da det også er en stor interesse for mig.

Jeg kender også nogle som har prøvet mange gange, og stadig prøver. Motivationen er forskellig, for nogle handler det om prestige/status, samt ønsker fra familien, mens for andre er der ikke noget andet de vil end at være læge :slight_smile:

Hvor på Sjælland er du fra?
Har du så bare tænkt dig at pendle til SDU?

Er selv fra Midtsjælland og skal også pendle til SDU - hvis jeg kommer ind :slight_smile:

2 Synes om

Jeg er fra Vestsjælland, så det tager lidt over 1t30m at pendle til SDU, ikke optimalt, men overkommeligt :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Håber virkelig at jeg kommer ind i år, for jeg vil virkelig videre. Hvis jeg ikke kommer ind i år, så har jeg valgt andre prioriteter, men som alle vil jeg jo helst komme ind på min 1. prioritet.

Jeg er selv fra Jylland, og har tænkt på at pendle til SDU. Der er også ca. 1t30m for mig :slight_smile: