Er der nogen, der har en anelse, om 9.9 i snit, uden bonus, er nok til at komme ind på studiet i år? :?
Jeg tror ikke det bliver noget problem.
Problemet er, at jeg er en af dem, der ikke kan benytte sig af bonusreglen…
Tak for svar ellers.
Hvis der er nogen, der kan komme med konkrete forklaringer på, hvad man forventer, at kvotienten bliver, så må I endelig gerne.
i år var kvotienten 8,8 i kbh, 8,1 i odense og 7,6 i århus. man kan fra i år gange med 1,08 så hvis vi går ud fra det er samme snit i år får vi en adgangskvotient der hedder 9,5 i kbh, 8,7 i odense og 8,2 i århus. Dog var snittet meget lavt i år, og jeg mener snittet lå mellem 9,4 og 9,8 på den gamle skala sidste år altså er det i år (med 1,08 reglen medregnet) et snit på mellem 9,7 og 10,6. Hvis du havde et snit der var 9,9 på den gamle skala må det blive 10,0 på den nye, altså burde det kunne lade sig gøre?
håber det kan hjælpe lidt.
Superstudenter presser adgangskrav op
Studenterne sprænger karakterskalaen og skærper kampen om pladserne på de attraktive uddannelser.
Det er fuldstændigt barrikaderende for en del mennekser, der egner sig lige præcis til lægeuddannelsen, og som nu ikke kan komme ind pga. alt det der nonsens.
Jeg har tænkt en del på kvotienterne i kongeriget, og min intuition siger, at de vil ligge på 9.4, 9.6 og 10.2 henholdsvis i Au, Sdu og Ku. Men nu er det jo blot en følelse, og forhåbentligt kommer kvotienterne ikke til at være som ovennævnte.
Det kan være vi alle bliver overrasket, nogle ligefrem chokeret, som sidste år, da kvotienterne dalede til det uforventede.
Men intuition og ønsketænkning er ubrugelige kanaler i sidste instans, og jeg håber da, at snittet 9.9 er nøglen til med.stud…
Tak for jeres svar…
Venlige hilsner og god sommer til alle
Jeg er ganske enkelt forvirret over den nye “1,08”-regel. Hvis snittet stiger til, lad os sige, 10.0 og man har et snit på 9,9 samt bonusreglen, der giver et snit i omegnen af, 10.56, er man så sikret en plads?
Betyder snittet 10.0 at det er den sidste ansøger der er kommet ind + bonusreglen
eller ville snittet så være 10.56. Ved ikke om det er forståeligt, hvad jeg mener? Er i hvert fald lidt nervøs, for har selv et snit på 9.9 samt bonusreglen, for at søge ind lige efter gym. Brænder virkelig efter at læse medicin!
Kvotienterne er det laveste snit folk blev optaget med, uanset om det er opnået med bonus eller ej. Så hvis snittet bliver 10 og du har 10,6 pga bonus er du sikret en plads
Det er virkelig dejligt Det er min største drøm at læse medicin og med et snit inkl bonus på 10.6, så ku jeg da ikke forstille mig andet, end at man kommer ind!
Så faldt hammeren endelig.
Jeg blev optaget på Au, start i sep., og glæder mig kollosalt. Sjovt nok fik jeg bonus alligevel og endte med snittet 10.7.
Ønsker alle, som blev optaget, et stort tillykke og held og al lykke til dem, der først kommer ind senere.
Mvh og fortsat god sommer **
Hvis der skulle sidde nogen der har fået sommerstart på AU, som ønsker vinterstart, så vil jeg gerne bytte.
Har nemlig fået vinterstart.
Hvis i kontakter AU studieforvaltning på [email protected], inden den 5 august, så vil de forsøge at rykke rundt på os. Det var i hvertfald den besked jeg fik.
Hvis nogen gerne vil bytte, må i da også gerne kontakte mig på [email protected]
jn20