Læge hvis man ryster på hænderne?

Hej,
Jeg vil virkelig gerne være læge. Jeg ryster en gang imellem på hænderne hvis jeg bliver lidt nervøs eller glemmer at slappe af.
Tror i det bliver noget problem i forhold til lægestudiet? Og hvad med i forhold til selve arbejdet efter uddannelse?

Jeg går ikke med drømme om at blive kirug.

Jeg har tænkt mig at gå efter en uddannelse som læge lige meget hvad i siger, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres ærlige mening. Så kan jeg da evt. tænke over hvordan jeg kan forbedre det.

Mvh. Jeppe

Ikke noget problem overhovedet, sådan som uddannelse
og turnus ser ud efterhånden, så kan du komme igennem studiet og blive autoriseret
læge og have set indersiden af en operationsstue mindre end 10 gange, og det er som
observatør.
Når du så er så langt, så er det jo bare at vælge et medicinsk speciale, hvilket giver
dig rigelige valgmuligheder.
Desuden kan det jo også være at du vænner dig af med at ryste på hænderne når du
ikke længere er nervøs.
Du vil dog komme ud for at skulle sy folk, men det er begrænset hvor meget
fingerfærdighed det kræver.

Så gå bare efter din drøm!!! :smiley:

Det skal du ikke bekrymre dig om…

Hej Jeppe

Jeg rystede faktisk også lidt på hænderne når jeg var nervøs eller var under pres/stress. Det gjorde jeg i hvert fald før jeg startede på studiet og også i første halvdel af studiet. Havde selv samme bekymring, men valgte alligevel dette studie.
Men nu ryster jeg ikke mere! det forsvandt helt af sig selv. Nu går jeg på 12.semester og er færdig her til sommer. Har som student assisteret til en hel del operationer og syet en hel masse uden problemer.
Du kan på forhånd beslutte dig for et medicinsk speciale, men jeg synes ikke at rysteriet skal begrænse dig. Sig ikke nej til at assistere til operationer under studiet, for det kan være at problemets omfang egentlig ikke er så stort som du tror, og at kirurgi måske fanger din interesse!
Jeg havde selv fra starten af studiet besluttet at jeg vil være mediciner, men jeg synes at det blev for kedeligt, og nu overvejer jeg endda at gå efter et kirurgisk speciale, men tiden må vise hvor jeg ender.

Held og lykke

Sådan en let tremor manus efter en ordentlig bytur er da bare sagen…

Hej allesammen,

Mange tak for de ærlige og fortrystningsfulde ord, det gav mig lidt mere selvtilid og gå på mod.
Glæder mig virkelig til at komme igang med studiet. Så må vi bare håbe at kvotienterne, efter 1,08 reglen og flere ansøgere, ikke sniger sig op over de 10,2 (7trins) som jeg fik i min 2006 studenter eksamen…