Lægeløfte KU - skal man have mere end 2 billetter hver?

[quote=“Diemer”:18nbdm37]Men det gode er, som man i dag har kunne læse på punkt.ku, at dekanatet har drøftet sagen og ønsker at imødekomme ønsket om 3 gæstebilletter, på trods af at det vil kræve at der afholdes 3 ceremonier pr. semester. Jeg fik en mail om det sent i aftes, men ville ikke skrive noget før nogen “officielle” havde udtalt sig.

Dekanatet og Sundrådet vil diskutere detaljer og muligheder på et møde 7.april, så jeg synes vi skal lade indsamlingen fortsætte og aflevere dem til mødets parter den dag.[/quote]

Jeg kan se at MSR også er gået ind i sagen - så nu er der da fuld opbakning, så jeg tror det ender lykkeligt.

Fra punkt.ku som Diemer ref. til

[quote]Måske mulighed for 3 gæster til lægeløftet!Kære alle kommende cand.med.'er

MSR har efter opfordring taget kontakt til dekanatet med ønsket om at udvide antallet af gæster til lægeløfteceremonien. Vi mener ikke det er fair at man ikke kan medbringe både ægtefælle og forældre til så vigtig en dag, og dette har resulteret i en foreløbig tilkendegivelse fra dekanatet!

Det afgøres endeligt på mødet mellem dekanat og studerende d. 7/4 og der vil efterfølgende komme et indlæg i MOK om dette.

På fagrådets vegne

Sabrina Eliasson,
Formand, MSR[/quote]

Jep, lad os lade afstemningen fortsætte til 7. april. Pt er der 79 underskrivere det er da meget godt på godt 48 timer… :smiley:

Jep. MSR/Sundrådet gik ind i sagen næsten lige med det samme (som jeg skrev ovenfor), da de - igen - havde fået henvendelser angående problemet - vi var åbenbart flere der havde skrevet til dem.

Vores ønske er hermed imødekommet

Kære kommende kandidat,

Dekanatet har besluttet at give de kommende kandidater mulighed for at invitere en ekstra gæst til lægeløftet, så det nu er muligt at have 3 gæster med. Den ekstra billet fremsendes snarest.

Da der ikke er plads til flere kandidater til lægeløftet kl. 13.00, er det ikke længere muligt at ønske at aflægge lægeløfte på dette tidspunkt.

Med venlig hilsen

Susanne Simonsen
Eksamenskontoret

Tak til de 100 der nåede at skrive under!! Jeg lukker underskriftindsamlingen nu.

:bash: Hurra!

Det var utroligt at det gik så let. Gad vide vide hvor meget der har kørt i det skjulte mellem parterne i de sidste par uger.

Men når dekanen var så villig til at tage sagen op så var det måske ikke det store slag.

Vi bliver nok aldrig kloge på hvilken betydning denne underskriftsindsamling havde - men jeg tror ikke man skal undervurdere effekten. Havde som sagt også lagt en nyhed ind på punkt.ku.dk, så de var informeret via den vej.