Lægeløftet - hvad sker der?

Er der nogen der vil fortælle hvad der foregår til lægeløfte arrangementet i København?

Jeg forestiller mig en happening noget i retningen af et massebryllup i Moon-bevægelsen, hvor de nye kandidater med den ene hånd oprakt (og den anden på kompendiet?) monotont fremsiger et eller andet død-højtideligt, hvorefter der serveres champagne og pinde-madder til dæmpet flygel-musik. Er dette scenarie tæt på virkeligheden?

Og hvad med dress-code? Er der tale om påkrævet pingvin-galla til herrerne, eller er det også tilladt at være mere normal? …øhh jeg mener afslappet. :slight_smile:

Ved godt at det er en særlig dag, men for nogle kan det også blive så stift, at man måske hellere vil aflægge lægeløfte på eksamenskontoret…

Der bydes velkommen, der synges sang, dekanen holder tale, dekanen læser lægeløftet højt, medens kandidaterne står op, kandidaterne defilerer forbi og får eksamensbevis og håndtryk af dekanen. Derefter pindemadder og champagne - ikke noget klaver, så vidt jeg husker. Naturligvis et klimaks, men måske også i virkeligheden et antiklimaks - for hold kæft hvor var dekanens tale kedelig og ufestlig… Men pindemadderne var OK.

Dress-code er vel almindeligt pænt tøj, ikke noget med galla. Mange af herrerne havde jakke og slips.

• Mikkel

Haha, jeg har altid troet at det var noget med at man kom op på en scene (en efter en) og sagde “Jeg sværger ved Dronning Maghretes Land, at jeg vil behandle patienterne på en god måde og bla bla bla”, og så klappede alle sammen, så hilste man på dekanen, fik sit bevis, fik en kittel på og alle de andre fik lov til at kaste flødeboller på en mens man blev fastspændt på en stol. Når man så blev færdig fik man 20 gram morfin som gave, som man så gik ud og solgte til narkomanere…

Men nu hvor mgybel skriver det der, tænker jeg; kæft hvor er medicinere kedelige :confused:

Der er vel også domus medica festen, jeg har hørt det er noget med galla og lanciers?
og så må der vel også være en væsentlig mængde kandidatfester :smiley: