Lægernes pensionsbank?

Hej,

vi er ved at skifte bank, både til almindelig lønkonto med også med sigte mod det huskøb vi håber på til efteråret.

Hvordan er jeres erfaringer med Lægernes Pensionsbank? Tænker primært på om man får en “rigtig” bankrådgiver der kan sit kram og er til at få fat i (lidt vigtigt når der skal købes hus). Og generelt om i er tilfredse med dem.

Takker. :slight_smile:

Har ikke prøvet huskøb, men fin rådgivning mhp. bilkøb. Har aldrig haft nogle problemer i dagligdagen.
Min kontakt har kun været over telefonen, ved ikke om det er muligt at arrangere face-to-face møder i kbh., hvis det fx er boligkøb osv man har i tankerne (og man så synes det kunne være rart).

Vedr. LPB
Mine erfaringer er blandede. Servicen er ikke specielt høj. De gange vi har skulle oprette konti, ændre konti etc. Så synes jeg ikke der har været styr på det. Papire er sendt til forkert og gammel adresse, i forkert navn. Og det ene med det andet. Samlet indtryk har været at det virker som en rode-butik. Vi fastholder dog banken da den er billig. Jeg har ikke brugt den til finanseringsopgaver.

Vedr. Boligkøb
Jeg ville ikke finansere boligkøb gennem en bank, hvis jeg havde behov for køb af bolig hvor der skulle være belåning over 80% ville jeg nok vælge at købe noget andet. Jeg ville optage lån gennem et realkreditinst.

Har selv gang i et boligkøb gennem lbp.
Du får en god udlånsrente men nærmest ingen rådgivning og alt klares over telefonen. Der lægges ingen store fine regnskaber der efterfølgende trykkes på pænt papir, som i de andre banker! Men tilgengæld får du en god pris. Jeg fornemmer nu ellers at deres rådgivere kan deres ting.
Men der er også lidt rod i butikken, jeg er nu på 4 år stadig turnuslæge på deres breve!

Vi er i gang med bolig køb, hvor vi bruger BRF og LPB.
Vi har ikke oplevet nogle problemer.

Vi har fået et højt service niveau, og sågar, blev det kommenteret om vi havde set XXX samt YYY på tilstandsraporten.

Vi har ingen klager.

mvh
svend

Jamen det lyder jo fornuftigt nok.

Det var netop prisen der trak, resten kan man evt supplere med en boligrådgiver.

Tak for svar.