Lægevikar

Hej medstuderende

Jeg går og drømmer om et lægevikariat og hører om den ene og den anden der har været så heldige at få et. Mit spørgsmål er hvordan man skriver en ansøgning?

Jeg ved det måske er meget banalt, men for en der ikke har erfaring med ansøgninger er det lidt en uoverskuelig opgave!!

Jeg håber at der er noget derude der har et konkret eksempel på en jobansøgning!!!

Forresten - kan man blive lægevikar hvis man ikke er med i fadl?

Mange tak!

Bjørn

Hej Bjørn,

Jeg har været udsent for tre forskellige vikarbureauer, som langt fra alle har været særlig servicemindede og levet op til mine forventer, men de sidste tre år har jeg været en lykkelig og meget tilfreds lægevikar, da jeg fik kontakt til et vikarbureau, som virkelig forstår at lytte til én og altid vender tilbage med meget interessante vikartilbud.

Jeg fandt bureauet via nettet og udfyldte deres vikarformular og ca. én time efter blev jeg ringet op og vi fik en god snak omkring, hvad jeg havde af ønsker til et evt. lægevikariat. Firmaet hedder Nordic Medicare og reklamerer med, at de tilbyder lægevikariater i hele Skandinavien.
Jeg har efterhånden haft rigtig mange vikariater via Nordic Medicare og jeg har ikke haft én eneste dårlig oplevelse med dem, hvilket jeg har haft flere af hos andre danske vikarbureauer :frowning:
Et par dage inden jeg skal ud og arbejde som lægevikar, modtager jeg en hel e-mail med alt nyttig information i form af adresse og billeder til min bolig under vikariatet, forsikringer som bureauet har tegnet for mig og en kørevejledning fra min bopæl til mit vikariat.

Som jeg skrev tidligere, så kan jeg altså varmt anbefale dig at tage kontakt til Nordic Medicare telefonisk eller udfylde deres vikarformular, som du finder her: http://www.nordicmedicare.dk/Sundhedspersonale/Bliv-vikar/Soeg-vikariat.html

Jeg håber du kan bruge ovenstående.

P.s. Jeg vil lige pointere, at jeg atid har modtaget min løn 2 - 3 dage efter jeg har sendt mine relevante bilag til Nordic Medicare, hvilket jeg har hørt skulle være meget usædvantligt i branchen (flere i min omkreds har først modtaget deres løn to måneder efter et afsluttet vikariat).

Mvh
MarJ