Jeg står i den situation, at jeg er ved at være godt og grundig studietræt. Derfor overvejer jeg orlov. Men jeg kan se, man ikke kan få orlov “bare fordi” på studiet.
Så jeg tænker at trække et lille 5 ECTS fag ned til næste semester, men så ellers arbejde som lægevikar i 2-3 mdr for så at rejse lidt til slut.
Hvad har I gjort jer af erfaring med lægevikariat? Både gode og dårlige erfaringer tages imod med åbne arme
Hvordan søger man? Er der krav til, hvor længe man kan arbejde?
Hej @Emiiiliieee,
Jeg tror desværre at det er svært at få et vikariat med så kort varighed.
Som ny på en afdeling, og særligt som KBU-læge eller præ-KBU, har man ikke ret stor reel værdi at tilbyde før man er i hvert fald halvvejs i KBUen.
På 10. semester har du naturligvis været igennem langt størstedelen af stoffet, men derfra og til at have klinisk kontakt og se rigtige patientener og ikke “bare” cases er altså et godt stykke. Sagt i al respekt i øvrigt.
Jeg tror ikke mange vil ansætte en medicinstuderende for 2 måneder med oplæring og følgedage de første 2 uger. Beklager.
Men måske andre kan gøre mig klogere?
Jeg skulle finde et vikariat sidste sommer/efterår, og det hold rimelig hårdt. Mange steder er der økonomiske forhold som gør det svært, selvom afdelingen måske gerne ville have en halv hånd ekstra.
Hvis jeg var dig ville jeg nok holde øje med den pågående KBU runde som slutter fredag d. 28, og se om det måske skulle være en afdeling i landet som kun fik få, eller måske ingen af de forløb dækket som de har fået tildelt?
Måske du ellers har været i klinik på nogen afdelinger hvor du har vist dine kompetencer og følte dig godt til rette?