Læse et andet studie på UNI til man skal starte til februar?

Hej alle :slight_smile:

Er der nogen der ved om man må søge ind på nogen af alle de frie pladser der er på universiteterne og så læse det ind til man skal starte på medicin til februar?

På forhånd tak

Det tror jeg ikke du kan! Du kan kun være indskrevet på et studie af gangen, og da du allerede er indskrevet på medicin tror jeg ikke det er muligt, at læse noget andet, det semester du skal vente :slight_smile:

… men hvorfor skulle man også ville det?

hvis det endelig er, så er al undervisning (med få undtagelser) på universitetet offentlig, så hvis du har en lille jurist i maven, så er det muligt, at følge deres forelæsninger på den anden side af søen - eller du kan få en tyvstart på medicin.

men jeg syns du skal nyde, at du først er optaget til vinter. tag på aftenskole eller højskole hvis du vil læse noget. men sørg for at holde fri, for du skal nok nå, at få travlt når først du kommer ind

/ jmt

Et eller andet sted kunne det være fikst, hvis man kunne læse et semester på kemi fx og så efterfølgende få merit for det.

Tillykke med optagelsen

Altså hvis vi snakker KU
-du ville muligvis kunne få merit for kemikurset = øvelserne -det kender jeg ihvertfald flere der har fået.
Men nok ikke alligevel fordi de bliver omlagt fra det kommende semester så de i langt højere grad er integreret med humanbio (eller noget i den stil)

Eksamen tror jeg er meget vanskelig at få merit fra -med mindre man har et absolut tilsvarende fag -det er en integreret eksamen med både humanbio og kemi :wink:

Men hvis du ikke har haft kemi på A niv. i gymnasiet så ku det da være en ide at finde sådan et suppleringskursus og fordrive tiden med det næste halve år -altså hvis du absolut ikke kan finde på andet at lave!!

Tusind Tak for alle de gode forslag og svar:)

  • er ved at indse at det nok bare er dejligt med et halvt år mere hvor jeg kan gøre hvad jeg vil:)

Hvis du slet ikke kan vente, kan du søge om at starte til September i stedet for. Ellers vil jeg også sige; læs KEMI!!! Så meget som overhovedet muligt - start med at downloade FADLs “Basal almen kemi for biologer”; den ligger på side 2, og er gratis (bliver brugt en del på 1. semester):

http://www.forlag-fadl.dk/Default.aspx?tabid=62