Læseplan 12. semester AU

Hej

Jeg starter på 12. semester på AU til efteråret. Jeg regner med at læse op til medicineksamen efter Basisbogen suppleret med kompendiet. Er der nogen der sidder inde med en læseplan?

Og er der evt. nogen som har erfaring med at læse efter Davidsons suppleret med det lille gule kompendie? Jeg har hørt en masse godt om Davidsons, men blev frarådet at købe den i Medicinerladen, så jeg er lidt i tvivl, om det er en god ide at læse efter den:)

:slight_smile:

Jeg har ikke selv erfarringer med Davidssons endnu, men har i klinik her på 10.sem lige fået den anbefalet af en AP læge. Han sagde at han synes den var mere appetitlig og pædagogisk end kompendiet. Han fik eftersigende et 10 tal :slight_smile:
Men jeg blev ligeledes dig stærkt frarådet den i medicinerladen, så jeg blev også i tvivl. Jeg tror jeg køber den under alle omstændigheder og bruger den når jeg kører sur i kompendiet, for den koster jo nærmest ingenting…

Hej kommende 12.sem.stud.med.

Du skriver at Medicinerladen fraråder dig at købe Davidson’s Internal Medicine, hvilken bog har de så anbefaldet dig?
Hvilke andre bøger har du brugt inden for intern medicinske undervisningen?
Her er min anbefaldninger:

**** KUMAR & CLARK
en meget velskrivet bog som dækker alt en stud.med. har brug for.
Nu når du går på det allersidste semester så er der slet ikke tid nok til at grave dybt i flere end én bog !!!

Alternativt er Harrisson’s den bedste bog der findes inden for medicin. Men den er meget omfttænde og kræver tid for at køre den igennem. Typisk amerikansk lærebog med tusindvis sider og små detaljer som du ikke har brug for altså som studerende.

Så en Kumar & Clark , Clinical Medicine suppleret med den lille medinsk kompedium, evt. med Medicine at a GLANCE (med mange gode illustrationer som er vigtigt ifm differential diagnosis).
Jeg går udfra at du allerede har en medicinsk oxford Håndbog !

Spørg bare løs hvis der er…(?)
Held og Lykke
Jim

De anbefaler primært Komependiet, men også Harrisons.

Davidsons er en del mindre en Harrisons og det vist være en meget pædagogisk. Og suppleret med medicinsk lommekompendium skulle det være et godt (og lettere) alternativ.

Men ja - det er jo heller aldrig til at sige, hvad der er bedst :unsure: