Læseplan for Essential Cell Biology (2. sem KU)

Hej alle sammen.
Jeg skal til at starte på 2. semester KU. Jeg havde tænkt mig at læse efter bogen Essential Cell Biology.
Det virker som om der kun er lagt læseplan op for The cell.
Derfor ville jeg være meget taknemlig hvis nogle kunne fortælle mig de kapitler der skal læses i Essential Cell Biology.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at hører jeres erfaringer med karakter ved brug af overstående bog. :smiley:

Håber i kan hjælpe mig!

God Weekend.

Spurgte i boghandlen og han sagde at den som køber essential cell biologi klarer sig lige så godt som dem der køber The Cell!

Synes i det hele taget at læsevejledningen for cell biologi er møg forvirrende!

Det er muligt, at man klarer sig lige så godt til eksamen med “The Cell Essentials”. Men med al respekt er der jo også andre ting i livet en at klare eksamen godt. Jeg synes den store “The Cell” er en rigtig god bog at læse, da man får meget dybdegående og detaljeret indblik i cellebiologien, som er en lægevidenskabelig grundpille.

Derfor synes jeg ikke, at det er her man skal spare på læsningen. Hvis man endelig skal spare, skal man købe en engelsk histologi-bog fremfor murstenen Geneser, som efter sigende nørkler lige lovligt meget med irrelevante detaljer og spidsfindigheder.

Men til spørgsmålet: Jeg mener ikke, at der findes nogen officiel læsevejledning til essentials, men det giver vist rimeligt meget sig selv, hvad og hvor man skal læse.

da jeg startede på 2 semester var der et enormt påstyr omkring hvilken af de to bøger man skulle læse i.
man fortalte at the cell essentials ikke var pensumdækkende og af den grund valgte jeg store cell.
da jeg så kom til mikrotubuli kapitlet tænkte jeg: ahhh… man kunne godt lige forsøge sig med essentials. efter det, læste jeg kun i den (og fik 12 i biokemi delen af eksamen)
JA den er meget mindre detaljeret. men i forhold til eksamens detaljegrad er den HELT FIN! the cell er TOTALT overkill.

mit råd er helt klart: cell essentials og tidligt igang med eksamensspørgsmål.

forresten: når man læser efter essentials skal de relevante kapitler læses fra start til slut. det er trods alt allerede komprimeret.

Tak for det fine svar og gode råd. :smiley:

Dig som siger der skal laves eksamensopgaver tideligt. Hvor tideligt er det så? efter 1 måned, en uge?

Fedt du fik 12, tillykke med det!