Leder efter studierelevant arbejde i udlandet

Jeg er i år blevet student og skraber nu point sammen til kvote 2. Jeg har i de sidste måneder prøvet at finde et udlandsarbejde i sundhedssektoren, men uden held. Så hvis nogen har en god oplevelse med en institution eller lign., vil jeg blive glad for en e-mail adresse. Jeg arbejder på nuværende tidspunkt med mentalt handicappede unge.

AF har talrige jobs i england som handicap hjælper - det er den sikre vej til studiet… (ved et med samtidig et snit på 6 - så er det ikke lykken, men det er der intet der er: D )

http://tinyurl.com/bn4ob

[color=red]Dr. Lechter: Indsat tinyurl, da Frolds lange link fik siden til at se mærkelig ud[/color]

Tror ikke handicapjob er den sikre vej til studiet. Der er efterhånden så mange kvote 2-ansøgere, at man efterhånden skal have foretaget sig noget ekstraordinært for at skille sig ud fra mængden. Har hørt om nogle, som har været i Afrika og været med til at assistere ved operationer osv.
Det er noget som batter. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Læger Uden Grænser og høre hvilke muligheder de har. Man skal nok ikke regne med at tjene en krone, men hvis det er medicin man vil, vil man om 30 år nok ikke fortryde, at man brugte sin børneopsparing for at optjene point.

af/eures formidler job i England som sygehjælper, men hvis ikke du står og vil af sted lige NU, kan du vente til starten af 2006 og søge arbejde på sygehus på Færøerne via Nordjobb - det bliver ingen guldgrube, men du får dog løn mens du er der, så det kommer nok til at gå lige op i sidste ende, da du selv skal betale for rejsen t/r mm. Har ikke selv prøvet det, var for sent ude i år, og kan ikke nå det nu, da jeg starter på AU til feb. Ellers kan højskoleophold (nogle højskoler tilbyder relevant undervisning) med efterfølgende frivilligt arbejde i udlandet være en mulighed…

Min søster er i Tanzania nu og arbejder på et børnehjem. der ved jeg man kommer ud for en masse ting der kunne gavne medicinstudiet, såsom aids, malaria, medicingivning mv. Det er dog frivilligt arbejde, så der er ingen penge at tjene. Tværtimod kommer man til selv at poste lidt penge i. Samtidig giver det en oplevelse for livet. Hvis det kunne være noget kan du kigge på adressen http://www.tanzibarn.dk.

Knus Camilla

[quote=“Jeong”:3nkdt6g1]Tror ikke handicapjob er den sikre vej til studiet. Der er efterhånden så mange kvote 2-ansøgere, at man efterhånden skal have foretaget sig noget ekstraordinært for at skille sig ud fra mængden. Har hørt om nogle, som har været i Afrika og været med til at assistere ved operationer osv.
Det er noget som batter. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Læger Uden Grænser og høre hvilke muligheder de har. Man skal nok ikke regne med at tjene en krone, men hvis det er medicin man vil, vil man om 30 år nok ikke fortryde, at man brugte sin børneopsparing for at optjene point.[/quote]

Læger Uden Grænser, MSF, har frivilliggrupper, som støtter organisationen herhjemme i form af frivilligt arbejde og PR.
Grupperne eksisterer hhv. København, Århus og Odense.
Se kontaktinfo på http://www.msf.dk og giv dem et kald.

Der er ikke mulighed for at blive udsendt med denne organisation før endt uddannelse, men hvis ansøger har specifikke evner der kan løfte en opgave som logistiker (praktisk gris) kan det være en mulighed at kontakte MSF.

En anden mulighed kunne være at blive involveret i Amnesty Internationals arbejde og derigennem skille sig ud af mængden.

En sidste mulighed ville også være at tage en premed kursus på et amerikansk college??! Dyr og dermed dårligere mulighed.

I Polen og Tjekkiet kan man læse medicin på et betalingsuniversitet for 30-40.000 dkr per semester.
Det er mange penge at bruge/låne men det er da en mulighed hvis det er det man vil.

Måske kan man søge i kvote 2 efter at have bestået et par semestre dernede ?

Ja - der er massere af muligheder i udlandet. Polen, Tjekkiet, Estland, Letland, Lithauen. Hvis man søger godt er alle informationer tilgængelige fra universiteternes hjemmsider. Baltikum er vist billigst. Det koster ned til 30.000 kr. for et studieår i 2005/06, 400-600 kr. pr. md. for et kollegieværelse osv. man skal blot være foreberedt på at det ikke er så fancy, lidt Soviet-style.
Hvorfor rende rundt og tørre røv i hundrede år uden sikkerhed for optagelse, hvis man forholdsvis let kan komme ind i udlandet og kan få su med efter 2 år. Det er selvfølgelig et afsavn at være væk fra familie og venner, men hvis man VIRKELIG VIL læse medicin er det da overvejelserne værd.

                Janik

@ Dr. Lechter
En fra mit hold (1. semester) har læst i 2 år på et ungarsk universitet og er som sagt lige kommet ind her i Odense, så det burde absolut være en mulighed.
Eneste problem er at man ikke er sikker på at få alle fag overført, og skal tage dem igen (hun starter på 3. semester selvom hun har haft fag på 4-5 semester), men det er vel til at leve med…

[quote]@ Dr. Lechter
En fra mit hold (1. semester) har læst i 2 år på et ungarsk universitet og er som sagt lige kommet ind her i Odense, så det burde absolut være en mulighed.
Eneste problem er at man ikke er sikker på at få alle fag overført, og skal tage dem igen (hun starter på 3. semester selvom hun har haft fag på 4-5 semester), men det er vel til at leve med…[/quote]
Jeg vil nu ikke opfordre folk til at smide pengene ud til en tvivlsom gammelrussik læge uddannelse med håb om at blive overflyttet til DK.

Fordi du kan komme ind - og det vil jeg da klart anbefale frem for ovenstående…

Jeg ville anbefale dig at kontakte universitetet og undersøge hvorledes de prioriteter. Jeg hørte for et par år siden en historie om en fyr der gerne villeind på studiet. Han havde været med forsvaret i Kosovo og arbejdet som sygehjælper. Relavant for studiet bestemt, men ifølge ham gav det ingen point til kvote 2. Hvis det ikke er en røver (hvilket det kan være), så foreslår jeg at du undersøger point systemet grundigt. Hvad regnes officielt som relavant, og hvad er irrelavant.
Prøv desuden at undersøge hvorledes muligheder er for overflytning fra et udenlandsk universitet til et dansk, inden du søger ind i polen. Eftersom det er svært blot at blive overflyttet fra Odense til Kbh, så kunne jeg forestille mig det var endnu mere håbløst fra Warsawa til Kbh.

Har nu egentlig indtryk af at uddannelserne i mange af de gamle østeuropæiske lande er på et meget højt niveau, og foregår efter de nyeste internationale lærebøger. Imodsætning til vores, efter min mening, lidt mere tvivlsomme Medicinsk Kompemdium…

Jeg har været i Thailand og arbejde med handicappede børn, og kan stærkt anbefale det… Er selv lige kommet ind i Odense via kvote 2…
Hvis du er interesseret kan du se på deres hjemmeside http://www.ccdthailand.org

mvh camilla

Tak for oplysningen, er enig med dig. Men som jeg siger i indlægget, så er det en mulighed der eksisterer, ligesom man kan fortsætte med at læse hvis man ikke kommer ind herhjemme (kan godt se at det at man nævner at noget kan være en mulighed kan ses som en opfordring til at gøre det, men det var ikke tilfældet her).
Hvorfra ved du at det er en “tvivlsom lægeuddannelse”?

frold\n[quote]
Jeg vil nu ikke opfordre folk til at smide pengene ud til en tvivlsom gammelrussik læge uddannelse med håb om at blive overflyttet til DK.

[quote]
Det er utrolig mange norske medisinstudenter i Øst-Europa (tror det er ca 2000), og det absolutt ingen gammelrussisk legeutdannelse. Flere overflyttes til Universiteter i Norge såfremt det er plass, og sålenge man tar turnus i Norge blir man godkjent lege. Mer info her:

http://www.ansa.no/ansa_templates/subject.asp?id=30346

Jeg foreslog ikke overflytning (begynde på et senere semester) fra et østeuro betalingsuniversitet til KU, men at søge i kvote 2 derfra. Så kan man måske få dispensation for nogle fag senere.
Men direkte overflytning har jeg også hørt er vanskelig.

Fuldfører du hele uddannelsen i udlandet skulle det ikke være svært (som dansk statsborger) at få turnus og ansættelse i Danmark.

Du skal selvfølgelig have det bekræftet fra de forskellige studievejledninger hvis det er noget du overvejer.

Polen og Tjekkiet har i øvrigt utrolig smukke kvinder. Jeg har været begge steder :slight_smile: