Leder efter studierelevant arbejde i udlandet

Jeg er i år blevet student og skraber nu point sammen til kvote 2. Jeg har i de sidste måneder prøvet at finde et udlandsarbejde i sundhedssektoren, men uden held. Så hvis nogen har en god oplevelse med en institution eller lign., vil jeg blive glad for en e-mail adresse. Jeg arbejder på nuværende tidspunkt med mentalt handicappede unge.

AF har talrige jobs i england som handicap hjælper - det er den sikre vej til studiet… (ved et med samtidig et snit på 6 - så er det ikke lykken, men det er der intet der er: D )

http://tinyurl.com/bn4ob

[color=red]Dr. Lechter: Indsat tinyurl, da Frolds lange link fik siden til at se mærkelig ud[/color]

Tror ikke handicapjob er den sikre vej til studiet. Der er efterhånden så mange kvote 2-ansøgere, at man efterhånden skal have foretaget sig noget ekstraordinært for at skille sig ud fra mængden. Har hørt om nogle, som har været i Afrika og været med til at assistere ved operationer osv.
Det er noget som batter. Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte Læger Uden Grænser og høre hvilke muligheder de har. Man skal nok ikke regne med at tjene en krone, men hvis det er medicin man vil, vil man om 30 år nok ikke fortryde, at man brugte sin børneopsparing for at optjene point.

af/eures formidler job i England som sygehjælper, men hvis ikke du står og vil af sted lige NU, kan du vente til starten af 2006 og søge arbejde på sygehus på Færøerne via Nordjobb - det bliver ingen guldgrube, men du får dog løn mens du er der, så det kommer nok til at gå lige op i sidste ende, da du selv skal betale for rejsen t/r mm. Har ikke selv prøvet det, var for sent ude i år, og kan ikke nå det nu, da jeg starter på AU til feb. Ellers kan højskoleophold (nogle højskoler tilbyder relevant undervisning) med efterfølgende frivilligt arbejde i udlandet være en mulighed…